tisdag, augusti 22, 2006

Anledningar

En anledning till att jag lyssnar på Mix Megapol på morgnarna. Eller egentligen så två.
1. Att jag ska slå Adam i Vinn Adams pengar.
2. Gry Forsell är härlig. Låter på något sätt som man önskar att en flickvän skulle låta. Glad, rolig, lagom fräck och... eh... lite kåt.

Men det var inte vad vi skulle prata om. Huvudanledningen är att jag ska slå Adam i Vinn Adams pengar. Hur irriterande är det inte då när det ringer exakt när det börjar och karlsloken lägger på direkt efter. Surt.

Annars så kan jag konstatera att får jag jobbet drar jag direkt.
Var just inne hos Kollega 3. Han satt med en låda med popcorn och käkade.
Jag har ätit det mesta här på kontoret men popcorn?!? Och ur en plastlåda?

Har ärligt inte ätit popcorn sen jag gick på skoldisco i matsalen mellanstadiet, fem första gratis, man stod och hängde med killarna i hörnet med en påse popcorn. Bjuda upp var det inte tal om, blev man uppbjuden så vart jag så generad att jag trodde jag skulle brinna upp, alternativt råkade skalla tjejen av nervositet.

Det var på den tiden Madonna var bra, Michael Jacksson svart och Belinda Carlisle det snyggaste du kunde tänka dig, Okej hade nakenbilder på Dag Finn och Samanta Fox och drömmen var att få gå hem till en kompis med parabol och se på Mtv och med lite tur på se Sabrina's Boys Boys Boys...

Ni fattar ju hur länge sen det är...

Men det är vad det äts här. Popcorn. I plastlåda. Men vad är nästa steg? - Chips med Dipp?

Ni ser ju vilket dårhus det här är.


A. "Take me away or loose me forever" är ett passande citat.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror jag ska börja jobba på ditt jobb....jag Ä L S K A R popcorn.Eller så kan jag stå o sälja popcorn i ett hörn hos Er.:o)

12:41 em  
Blogger A. said...

Fast jag är ju inget stort fan av popcorn? Du kan inte ha något annat också? ;-)

1:12 em  
Anonymous Anonym said...

Jo choklad har jag.För det är min passion.Så, choklad blire bra?

1:14 em  
Blogger A. said...

choklad är taget...

1:26 em  
Blogger Peppe said...

Vänta lite nu, du skallade en av tjejerna? Menar du allvar eller försöker du bara låta tuff?

1:35 em  
Anonymous Anonym said...

Perfekt!När börjar jag jobba?Har ju iofs semester nu...:D

1:37 em  
Blogger A. said...

Nej hoppas verkligen att jag aldrig gjorde det. Då är det inte mer än rätt att jag dör okysst.

Mer som en "metafor" över hur nervös och generad jag var över att någon ville dansa med mig att jag skulle, av nervosistet göra i princip vad som helst.

Slutsats : Jag försökte verka tuff ;-)

1:43 em  
Blogger A. said...

Kom efter semestern då. Köper annan choklad så länge :-)

1:44 em  
Anonymous Anonym said...

Topp!Hoppas jag får bra betalt bara..:o)

2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home