måndag, augusti 21, 2006

1001, 1002, 1003, 1004....

Ösregn.
Åska
Slut på choklad i skålen i fikarummet*
Nån som skulle gissa på att det är måndag?
Trodde inte det heller.

Åska är rätt coolt. Så länge det inte slår ut tv:n. Då blir man sur. För helt ärligt är det ju rätt tufft med stora regn & blixtrar som slingrar sig på himlen. Sitta inne i fåtöljen och titta på tv och ut genom en öppen altandörr.
Räkna sekunder mellan blixt och dunder.
Sen försöka komma ihåg hur regeln gick.
100 m per sekund?
1000 m per sekund?

Dessutom så var ju rejäla regn och hagelskurar när man var lite yngre ännu roligare. Springer barn omkring med plåt-brickor på huvudet numer för att det ska smattra ordentligt? Tror inte det.

Hur elak och konstig han än må vara är Micke Persbrand faktiskt en anledning att se Beck-filmerna om och om igen. Det enda tecknet på att man sett dem för mycket är när man själv säger hans elaka kommentarer strax innan honom.

Dagens lunch : Utgår idag p.g.a svårt fall av bakfylla igår. Gårdagens bestod av tre chips.
De var goda. Lite mjuka kanske.

Dagens sjukaste: Kollega 1 & 2. De som hatar varandra. 1:ans barn har bytt skola. Hon bad mig att inte säga till kollega 2. Med kommentaren "...Du vet hur hon är...."
Nej det vet jag inte men det enda jag tänker på är vem av er som haft en affär med den andres man för något ligger djupt begravt här.

Låt : Inte hört någon bra idag. Vi får hoppa över det.
Undrar vad jag gillar för musik egentligen?

Comeback : Så fort det mulnar på är de här igen. Seglarjackorna i centrumet vid slutet av tunnelbanan.
Önskar att jag var lite rikare. Vill också segla till jobbet.


Nu ska jag snart koncentrera mig på att ta mig hemåt. En 40 minuters förberedelse. Jag är annars ganska mycket som en Scout när det gäller sånt.
Alltid redo.


A. Han som inte seglar till jobbet.

* Ja det är jag som ätit upp den men det borde finnas mer.


5 Comments:

Anonymous Anonym said...

3 sekunder = 1 km.

4:48 em  
Blogger A. said...

:-) Jag var alltså helt fel ute...

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

Heh...Beckfilmerna är roliga. Jag skrattade högt flera gånger när jag tittade igår.
Och det där med kollegor som är sura på varandra är jobbigt, speciellt när de försöker få med andra på sin sida, så man hamnar i en obehaglig och knepig situation. Hu. :)

8:01 em  
Blogger Smiley said...

Åskan slog ut mitt bredband. Det är MYCKET farligare än sitta utan TV =) Man vet inte precis vad man ska ta sig till, blir JÄTTEgnällig och våldsamt hungrig. Trodde inte att jag överlever igår =)

9:13 fm  
Blogger A. said...

Samma effekt som tv:n ger mig... haha

9:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home