fredag, augusti 18, 2006

Utseendeteori

Utseende är intressant. Inte viktigt men intressant.
Eller kanske till en viss del viktigt men inte så viktigt som alla tror.

Efter att C frågade hur jag såg ut har jag klurat på detta. Ingen konstig fråga. Många undrar. Ja kanske inte hur A ser ut men hur en person man inte vet ser ut egentligen ser ut. Lite generellt.

Alltså. Ner i stora tankefåtöljen igen.

Tanken som slog mig är att jag vet exakt hur alla ni som skriver bloggs (japp, så är pluralformen) ser ut. Även ni utan bild.
A vet om ni har glasögon eller inte.
Långt, kort, snaggat ljust, mörkt eller blått hår.
Om ni har skrattgropar eller ser tjuriga ut.
Om ni har tumlare eller tvättbräda på magen eller inte.
I mitt huvud alltså. Alla har väl en bild på hur en person ska se ut i skallen. En del hintar läser man så klart inte allt.

Men till tanken. Jag är helt säker att jag på utseende skulle kunna veta vem som skrev vilken blogg av er alla om ni stod på en "line-up".

Alltså, finns det någon koppling mellan blogg och utseende eller hur man föreställer sig att den som skriver bloggen ser ut?
Jag är helt säker. Fast förmodligen skulle jag ha tvärfel. Eller nej. Inte om ni ens lite liknar det jag tror.


Som avslutning på ett nytt meningslöst inlägg är givetvis alla de som skriver bloggar och jag gissar hur de ser ut assnygga :-)


A. Teoretikern


6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt att man kan vara hjärnan bakom ett blogginlägg...:D

10:31 fm  
Blogger A. said...

:-)

Jo, fast visst är det så att man har en bild av hur folk "borde" se ut jämfört med den bild man har av vad de skriver?

11:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Absolut....:o)

11:15 fm  
Blogger Peppe said...

Intressant. Jag har ju inte varit särskilt hemlighetsfull av mej då det kommer till att posta bilder(å andra sidan KAN det ju bara vara en vilseledande manöver och egentligen är jag en lönnfet farbror på 65 år som heter Gunnar).

Om du blundar och tänker bort Gunnar. Hur borde jag se ut enligt mina blogginlägg?

1:52 em  
Blogger A. said...

Peppe; Nej, du räknas inte riktigt.

Har man sett en bild så vet man ju. Då försvinner ju alla de där tankarna som man hade innan.

Bilden får man ju fram när man blundar, blundar jag nu så kommer du fram. Fast jag är glad att det är du som kommer fram när jag blundar och inte lönnfete Gunnar... ;-)

2:02 em  
Blogger Vilse said...

Ibland kan jag önska att folk som bloggar inte klivit ut ur anonymitetens skuggor. För de ser verkligen inte ut som jag tänkte mig..

Men bara ibland. Oftast blir jag glad att få ett "riktigt" ansikte att koppla till texten. :)

10:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home