onsdag, augusti 16, 2006

Önskelista

För att dämpa den lilla ångest jag anade över att fylla 30 åt jag snabbt lite choklad. Drack en läsk och tog en snus och nu känns allt bättre. Kan det varit mitt periodvisa sockerberoende som framkallat dessa känslor?

Hur som helst så författade jag snabbt ihop en önskelista eftersom allt känns bättre när man får saker. I alla fall för mig. Även att ge bort saker brukar kännas bra men nu är det min födelsedag. Nu är jag dock sjukt villig att berätta om tidernas bästa present som Le Twin ska få. Och eftersom han inte vet om Le Blogg borde jag kunna göra det. Men åter till A nu.

Jag önskar mig;
* Digitalkamera - Då ska det bli en fotoblogg. Och kort från festen utlovas.
* Tidningställ
* Bok - Blodsfejd av Ian St James*
* Ett bra hårvax. Ett riktigt bra. Som automatiskt gör mitt hår snyggt. Och ja, jag är fåfäng.
* Typ klassiker (Böcker alltså, min bokhylla - min stolthet, dessutom kan jag framstå som intellektuell med Den Gamle och havet på soffbordet)
* PEZ-Figurer eftersom jag samlar på dem och älskar godiset.

Fler förslag? A har det mesta men ändå inget...


Jag vill inte ha; (och det här gäller för julafton och spontanpresenter också)
* Strumpor eller kallingar - gäller jämt. Skulle aldrig ge bort det.
* Alkohol - Sjukt dålig fantasi
* Kökshanddukar
* Glas - Då måste jag slänga något annat
* Morgonrock - Får jag en sån kommer jag för första gången säga att jag är missnöjd med något jag fått. Det fulast klädesplagg jag vet. På mig i alla fall..
* Doftgran till bilen. (Lillbrorsan, det här var riktat till dig)

Nu känns det bättre när allt de senaste minutrarna handlat om mig.

Nu lunch och sen kommer recensionen av dagens lunch. Misstänker AAAA av AAAAA...


A.

* I princip omöjlig att få tag på eftersom den är så gammal och inte ges ut längre. Antikvariat är jag ingen frekventbesökare av. De få jag besökt har inte haft den...

27 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eftersom ja följer denna blogg mkt intensivt....är mkt intresserad av ur skribent ser ut...:o) Av ren nyfikenhet...bara!

1:35 em  
Blogger A. said...

Han är visst blond och blåögd enligt rykten... ;-)

Om det är en allmän opinion så ska jag fundera på det ett tag.

Anledningen till att jag är lite hemlig är att jag bla sågar kollegor och chefer om det finns möjlighet, inte så att jag inte vågar visa mig men det kan skapa onödiga problem om de skulle "hitta" bloggen...

Du får maila så lovar jag att visa mig :-) Mot en chansning på hur jag ser ut först haha...

2:06 em  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår fullt ut!:o)

Så du tycker ja ska chansa på hur du ser ut??

2:49 em  
Blogger A. said...

Lovar att visa hur jag ser ut men det skulle vara kul att höra vilken sorts bild folk har av en anonomy stolle...

Du kan ju använda mailen...

3:04 em  
Blogger A. said...

Eller så kan vi ha en tävling där alla får gissa och den som är närmast vinner ett pris? :-)

3:07 em  
Anonymous Anonym said...

jamen hur ska ja få din mail?

3:12 em  
Anonymous Anonym said...

nu fann ja den!:O)

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Men dock så skriver ja min chansning här...:o)

Hmm ja tror du är ca 180 lång…mörkt hår……å lite halvlångt hår…(du har nämt att du använder vax!)

3:14 em  
Blogger A. said...

Ah... bra fråga. Klicka på "View Profile" sen så står det e-mail där..

3:18 em  
Blogger A. said...

Inte helt korrekt. Du fick en hint om hårfärg och ögonfärg tidigare... :-)

3:19 em  
Anonymous Anonym said...

hä...ok!Så blond o blond o blåögd...180 lång!Å vaxanvändare.....klockrent!:)

3:24 em  
Blogger A. said...

Knappt 180. Säg 178 istället så är du ganska rätt ute :-)

3:30 em  
Anonymous Anonym said...

Niiiiiice;)

3:34 em  
Blogger A. said...

Japp, inte illa gissat ;-)

3:47 em  
Anonymous Anonym said...

nästan så ja måste få se kort, eftersom som min gissning va klockren;)

3:47 em  
Blogger A. said...

Hehe... Då får du skicka ett mail så ska vi se vad vi kan få till. Lägger nog inte ut det här...

3:53 em  
Blogger Peppe said...

Har jag helt fel, elle flirtar ni med varandra? Åh, den unga kärleken.

3:58 em  
Blogger A. said...

Nja... försöker bevara min nästintill hemliga identitet i alla fall :-)

Ung?!? 10 dagar till i alla fall...

4:07 em  
Anonymous Anonym said...

nuså ha ja mailat...:o)

4:10 em  
Blogger A. said...

C: Den informationen som du fick får inte användas emot A, inte yppas under tortyr av andra nyfikna som frågar osv... :-)

4:45 em  
Anonymous Anonym said...

Men gud så spännande. Kan inte ni bli kära så vi får läsa om en massa snaskiga intriger i bloggen. Snälla. :-D

4:48 em  
Blogger A. said...

Ni är lustiga :-)
Om vi blir kära kan jag ju inte lämna ut en massa snaskiga intriger i Le Blogg. Då vet jag ju att hon läser ;-)

4:59 em  
Anonymous Anonym said...

All the better. Det kan bli utmärkt trevligt att lämna små hintar till någon man vet läser kan jag meddela. Utmärkt trevligt... :-)

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

haha....gosh...kära? ja tänk om vi blir det....gu va smaskig info vi skulle kunna lämna här, men d kommer vi inte göra!Sorry:o)

9:55 em  
Blogger A. said...

Lite kan vi väl bjuda på om vi blir kära? ;-)

8:22 fm  
Anonymous Anonym said...

ja det kan vi göra....;)

6:00 em  
Blogger A. said...

:-)

8:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home