måndag, augusti 14, 2006

Eftersom

Le Blogg tydligen blivit rejält fjollig så fortsätter vi på det spåret.
Lillbrorsan. Du behöver inte läsa. Men ring inte mig när du är pank nästa gång. Prova Le Twin. Eller Mamma A.
Lycka till.

Bengt Bauler. Vår allas gamle knarkande kapten i Rederiet var med i Mamma Mia. Att kombinera att vara väldigt smal och sjunga oväntat ljust fick mig på att tänka på att den dagen de gör Televinken som musikal är han den perfekta huvudrollsinnehavaren.

Och när vi ändå är inne på seriefigur/påhittade figurer så kan jag meddela att jag såg ett likadant barn som Astrid Lindgren såg framför sig när hon hittade på Karlsson på Taket. För korta jeans, lite klädsamt knubbig och en t-shirt. En helikopter på ryggen så hade jag sprungit åt andra hållet....


A. Fjollan.

7 Comments:

Blogger Peppe said...

Klockrent inlägg som dessutom kronas av att du hotar din lillebror till respekt och lydnad.

2:51 em  
Anonymous Anonym said...

Det var ju inte så jag menade. Tycker det var tufft skrivet. Skrivet som av en kung. Som av Gustav III eller nån...

3:02 em  
Blogger A. said...

Peppe: Tack. :-)Är det pengar inblandade brukar han tillslut foga sig... Speciellt om det gynnar honom.

3:07 em  
Blogger A. said...

Lb: Gustav III :-)Och han smeknamn var? Din lilla dåre... :-)

3:10 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. Omväxling förnöjer. Och fjollighet i lagom doser är helt klart underskattat. Fast det där om Brandon oroar mig fortfarande... ;-)

4:49 em  
Blogger A. said...

Moi: Visst gör det och att vara lite fjollig har ingen dött av. Jag har hudkrämer också...

Men Brandon låter vi vara ett tag. Känns det bättre? :-)

4:58 em  
Anonymous Anonym said...

Mycket.

7:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home