tisdag, augusti 15, 2006

Kidnappningsförsök

Efter att ha läst Erlend Loe's Expedition L slog en tanke mig.
Martin i boken håller på att kartlägga sitt rörelsemönster på stan i ett kapitel.
Satte mig ner i min stora tänkar-fåtölj och klurade på hur mitt rörelsemönster såg ut.


Skrämmande.

Om vi går en vecka tillbaka.

Tisdag - Åka till jobbet - promenad runt golfbanan på lunchen - åka hem - åka till träningen - åka hem - stanna på Hemköp och handla - Hemma.
Onsdag - Åka till jobbet - promenad runt golfbanan på lunchen - åka hem - handla på hemköp- Hemma.
Torsdag - Åka till jobbet - promenad runt golfbanan på lunchen - åka hem - åka till träningen - åka hem - handla på hemköp - Hemma.
Fredag - Åka till jobbet - Promenad runt i centrum - åka hem till M&P - åka hem - Åka till kompis - Åka hem - hemma
Lördag - Åka till fotbollsmatch - Åka till akuten med kompis - Åka hem - åka till kompis i Vasastan - Gå på krogen - Bada naken i Fredhäll - åka hem - Hemma
Söndag - Åka till stan - Gå till Cirkus - Åka hem - Handla på Hemköp - Hemma
Måndag - Åka till jobbet - promenera runt golfbanan på lunchen - åka hem - handla på Hemköp - åka till träning - åka hem - Hemma.

Vad vill jag visa med det här då?
Antagligen inget mer än att det är skrämmande hur monotont man egentligen lever.

Och, kanske det viktigaste.
Om någon skulle vilja kidnappa mig så skulle de inte behöva kartlägga mig så länge innan de visste den bästa platsen.
Jag skulle rekommendera bortre hörnet vid hål 9 på lunchpromenaden. Skulle kännas surt att bli kidnappad på helgen när man ändå gör lite saker...


A. Snart kidnappad. Med stor sannolikhet.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och att du handlar på Hemköp sjukt ofta. Är inte det typ den dyraste matvaruaffären som finns? Så oekonomiskt. ;-)

11:25 fm  
Blogger A. said...

Jag vet... snordyrt men bara 100 meter hemifrån. Tar bara 10 sekunder från då jag satt mig i bilen :-)

Dessutom drabbas jag alltid av panik i mataffärer och kommer inte på vad jag ska eller vill ha. Alltså handla lite varje dag...

11:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Hemköp e asbra.....!

12:32 em  
Blogger Smiley said...

"Bada naken i Fredhäll" - det skulle jag inte kalla för monotont leverne :) Var ni onyktra?

Och som ett anti-panik medel: skriv en inköpslista :)

12:49 em  
Blogger A. said...

Kan ha vart lite onykter ja... men det var skönt. Hehe...

1:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home