torsdag, augusti 17, 2006

Le Blogg på Catwalken...

För er som inte visste det. Imorgon Fredag.

Alltså innebär det att somna i soffan i natt innan man orkar släpa sig in i sovrummet för att sova i sin säng eftersom A fått för sig att han orkar vara uppe lite längre på torsdagar.

Fast imorgon är det dags att träffa den där rekryteraren som ringde. Har vi tur, eller jag tur så vill han inget heller än att anställa mig. Börjar han prata om en tjänstebil svimmar jag. Typ direkt.

Då återstår ju frågan vad man ska ha på sig.
Casual Friday här vilket innebär jeans och piketröja allt som oftast.
Men om man ska träffa en sån där figur borde man kanske köra i den vanliga kostym. Som jag dock längtat efter att få bli av med hela veckan fram till idag.
Svåra val. Ett av valen innebär ju dessutom att jag inte kan ha sneakers på mig imorgon.
Bittert för jag har så jävla ont i en tå.

Får fundera lite på det där. Slips känns uteslutet just nu. Lite fredagsläcker i kavaj och vit skjorta bara. Fast tänk om han blir kär i mig istället för att anställa mig. Skulle hypotetiskt kunna hända när jag kommer med ett spänstigt steg på vänster ben, ett släpande högerben och påminner lite om Quasimodo i gångstilen.

Många frågor. Nån som har Ebba's nummer?

A. På Catwalken...

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tyvärr går nog sneakers bort. Sorry. Men kostym buren lite så där lagom casual borde funka. Men du kanske kan ta med dig tofflor till jobbet och byta? ;-)

4:50 em  
Blogger A. said...

Du har så rätt min vän. Sneakers går bort. :-)

Men kostym, vit eller ljus skjorta utan slips?

Hatar sånt här innan man vet vad ska ha på sig. Till en intervju med ett företag så tar man ju automatiskt kostym men nu...

5:01 em  
Anonymous Anonym said...

Ååå dessa i-landsproblem!

Jag har sagt det förr, men jag måste säga dig igen. Le blogg är så fantastiskt underhållande! :)

Sådär - liten självförtoende-boost inför träffen med rekryteraren.

5:06 em  
Blogger A. said...

I-lands problem och I-landsproblem :-)

Vi ska inte glömma att A alltid ger pengar till Rädda Barnen så det finns även i världens intresse att han har ett jobb som, om det finns möjlighet, gör att han kan skänka ännu mer pengar och på så sätt ge barn i fattiga länder en drägligare tillvaro...

Nu lät jag som Klüft men visst är det ett i-landsproblem. Men inte desto mindre viktigt för mig ;-)

5:12 em  
Anonymous Anonym said...

Lite färg kanske. Och slips tycker jag är en fråga om vad som känns bra. Det är ju fredag och då borde det gå bra utan, men det är ju garanterat aldrig fel med... Svårt.

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

Med slips, med slips.
Lycka till!

8:14 em  
Blogger A. said...

Slips tas med. En klarblå för att matcha mina ögon, och en ljuslila för att den är snygg... :)
Och så lite snyggt ledigt knuten.... Hehe.
Vad tror ni, borde funka va?

10:02 em  
Anonymous Anonym said...

http://aretsblogg.se/participate/default.aspx

du borde anmäla dig!

2:42 fm  
Blogger A. said...

Anonymous: Tackar så väldigt mycket för den komplimangen. Blev faktiskt generad. :-)

Men nja, finns även gränser för mitt ego och storhetsvansinne. Men tack !

8:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home