fredag, augusti 18, 2006

Net of lies...

Så där ja.

Chefen tror att jag ska till tandläkaren. Min vana när jag ljuger gjorde dessutom att jag helt enkelt inte kunde hålla mig till att säga att

"... Jag ska till tandläkaren på fredag..."

Nope, Det vore väl väl enkelt?
Det har fyllts på med detaljer. Som tex att jag fått en armbåge i ansiktet när jag spelade fotboll och slagit av en bit av en kindtand. Att det ilade som tusan. Speciellt när jag dricker kallt.
Det intressanta är att Kollega 1 kom in och fråga hur det var. Och sa att hon kom ihåg att jag berättat det för henne för ett tag sen....

Hur mycket ljuger jag egentligen för mina kollegor.

Som George i Seinfeld sa när han med flit tagit med sig sina två flickvänner till samma ställe. (För att de skulle dumpa honom)

"... I am caught in a net of my own lies..."

Men det kan jag leva med om jag kommer ut härifrån... Levande. Och obitter.

Eftersom det här blir det sista blogginlägget på ett tag så kan jag berätta för er att;
- A ska på kräftskiva imorgon. Enligt rykten går det åt med energi att öppna de små liven än man får i sig. Alltså kan man skylla på kräftorna om blir full.
- A ska eventuellt ut och göra staden osäker ikväll. Men först en tupplur.
- A. har bokat klipptid. Nästa lördag ska jag vara fin i håret. Alla välkomna, om ni har present med er.


A. På väg ut i livet

11 Comments:

Blogger Lill-Krizan said...

Jag känner igen det där!
En vit lögn blir mörkare och mörkare ju mer man anstränger sig för att göra den trovärdig. Till slut är man själv helt övertygad om att det är sant.
Nästan i alla fall.

Svarade för övrigt på ditt Melker-inlägg hos mig.

Hej!

4:02 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Du har ju vid närmare eftertanke en riktigt bra blogg. Jag länkar, om det är okej?

4:04 em  
Blogger A. said...

Jag vet... man kan aldrig låta den vara bara en oskyldig vit lögn. överförklaring...
Tack du... Länka på bara.

5:56 em  
Anonymous Anonym said...

Keep it simple!

9:52 em  
Blogger A. said...

okey... I will. Engelska? But why som jag brukar säga? eller spam som jag inte fattar?

11:58 em  
Anonymous Anonym said...

Inspirerad av rubriken Net of lies... kanske?
När du ljuger så brodera inte! Det var väl ungefär det jag ville få fram...

2:24 fm  
Blogger A. said...

När du förklarar så är det så solklart vad du mena Gina... :) Kan jag skylla på att det är sent och jag lämnat hjärnan hemma?

2:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Tja, vem orkar gå och släpa på hjärnan hela tiden >:->

10:17 em  
Blogger Peppe said...

Det här har egentligen ingenting med saken att göra, men av någon orsak använde jag just "... I am caught in a net of my own lies..." minst 5 gånger under helgen.

3:08 em  
Blogger A. said...

hehe... George är outsinlig källa till bra citat!

3:27 em  
Anonymous Anonym said...

Men George sa också, med allvar i rösten: "Jerry. It's not a lie if you believe it".

5:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home