tisdag, augusti 22, 2006

Äntligen!

Listor är kul.

Det är bara att inse. Som jag väntat på en sån här inbjudan till att göra mina egna listor Peppe.

Det intressanta är faktiskt att mitt liv är ju inte så vilt som ni förmodligen tror och skulle det vara någon som läser detta och inte vet vem som skrivit tidigare så grattis. Säg hej nästa gång för de som känner mig kommer känna igen dessa punkter...

Fyra arbeten jag haft i mitt liv: Brevbärare. Ni som sett Svensson, Svensson. Glöm det. Jag var Sveriges bästa brevbärare. Säljare av vitvaror, parkarbetare på det lokala bostadsbolaget och som Marketing & Export Consultant.

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Top Gun, Cocktail (Elisabeth Shue i vattenfallet, A är typ 14, ja ni fattar), Dum & Dummare och Gudfadern. Får man ha The Great Escape som bubblare?

Fyra städer jag bott i: Stockholm, Gävle, Edinburgh, nu kan man ju nästan gissa vem jag är, men höll till ett tag lite kamoflageklädd i Umeå.

Fyra tv-serier jag gärna ser: Seinfeld, Off Centre, Entourage (bara sett två avsnitt men verkade cool. Jag väntar på resten) och, okej då. Missar inte gärna Gilmore Girls... :-) Det var inget skämt igår. Ni hade förväntat er Beverly Hills 90210 va?

Fyra ställen jag vill åka till: Ettan är lätt - Brasilien, sen så New York, och så tar vi Kuba.Och så som avslutning tillbaka till Banff i Kanada

Fyra favoriträtter: Råbiff, Grillkorv. Asgott. Skulle jag bara få äta en sak till, varje dag resten av livet tar jag grillkorv. Cole Slaw och så broccoli.

Fyra ställen där jag trivs: Hemma, Stugan i Härjedalen, på en fotbollsplan nära dig och sen körandes bil.

Fyra bloggare jag vill utmana: Ingen aning. Fyra glada som läser här och känner sig manade? Som inte har gjort den. Vet ju inte vilka som läser? Alltså får ni som inte gjort den och läser här anmäla er. C!

Det får räcka för den här gången.

A. Listmakaren.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så du tycker jag ska göra denna lista på min blogg???

2:49 em  
Blogger A. said...

jopp...

2:50 em  
Anonymous Anonym said...

happ då ere bara sätta igång...tur jag har semester ;)

2:58 em  
Anonymous Anonym said...

p.s. vi med har stuga i härjedalen;) Kanske grannar där...

3:00 em  
Blogger A. said...

Haha.. vem vet. Var i härjedalen ?

3:03 em  
Anonymous Anonym said...

Sångbäcksvallen, precis innan Vemdalen. Nirå?

3:14 em  
Anonymous Anonym said...

Trist..men vi är i samma landskap!:) Nu är listan gjord..:o)

3:25 em  
Blogger A. said...

Blev lite ändrat. Ville inte att det skulle stå var jag spenderar somrar och vintrar här. De som läst det får jättegärna komma och säga hej, ni andra får gissa. :-)

4:31 em  
Blogger Smiley said...

Varför kommer "Ingen aning" alltid först på utmaningar?!

p.s. Get a room! :D

9:14 fm  
Blogger A. said...

Hörru du! Det är ingen sån Blogg :-)

9:16 fm  
Blogger Peppe said...

Love is in the air? A&C?

Entourage e sjukt bra. Du kommer att bli hooked.

9:20 fm  
Blogger A. said...

Haha.. Vem vet. Just nu dock mest regn in the air :-)

Entourage, bara sett två avsnitt men verkade grymt. Redan bestämt att jag ska bli "fast" i den serien :-)

9:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home