måndag, oktober 16, 2006

Svampplockning

Hmm. Familjemiddag igår. Mor och Far A berättade glatt om sitt nya svampställe de hittat uppe i norraste Norrland. Tjogvis med små kantareller som skulle stekas och ätas i diverse stuvningar.

Jaja, det är sånt föräldrar gör tänkte jag.
Då kontrar Le Twin med att han och hans dam varit ute i skogen och plockat svamp men knappt hittat något. Inte nog med det.
Svänger snabbt igenom some bloggs.
La Ninde & 404 är också ute och plockar svamp.

Är inte det sånt som föräldrar gör?
Har vi* blivit så gamla?
Ingen som kommer ihåg hur tråkigt det var när man vart uttvingad att plocka svamp som liten?
Lillbrorsan plockar ingen svamp. Hoppas jag.

Lois och Clark var i helgen på promenadbingo. Vad fan är det...

Är det bara jag som inte gör någonting?

Fan jag behöver en hobby.

A.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Svampplockning har aldrig varit tråkigt A. Man är ju i skogen och kan slå på träd med jättestora grenar som trillat ner i en eller annan storm. Sen får man varm choklad i plastmugg och äter goda mackor och mariekex. Du måste ha missat hela grejen.

Dessutom är ju svamp rent galet gott.

11:25 fm  
Blogger A. said...

Hm... Hade man fel om det med.

Ska vara inslaget om att slå på träd då :-)Ska villigt erkänna att jag gärna går runt lite i en skog eller på ett fjäll men att plocka svamp är mig främmande. Äter iofs gärna.

Ska plocka svamp som gammal :-)

11:36 fm  
Blogger Ninde said...

Nej A, svampplockning har aldrig varit tråkig. Speciellt inte att som 7 åring lurats i giftsvamp av 9 åring...Eller på långridtur i skogen hoppa av och plundra ett kantarellställe vanliga loosers på två ben aldrig skulle hitta. :)Dessutom är det numera en fullt legitim ursäkt att försvinna iväg en stund från släktträffen på landet som aldrig tar slut...

3:20 em  
Blogger A. said...

Jag böjer mig för era åsikter.

Men tänk på att jag aldrig fått plocka svamp via häst som Zeb MaCahan och du gör ;-) Nästa helg är det jag som ger mig ut i skogarna med en korg under armen, termos och ostmackor. Kanske en chokladbit också.

4:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ingen svampplockning här inte. Och det beror inte enbart på att all svamp här är radioaktiv utan för att det är mördande tråkigt!

10:26 em  
Blogger Peppe said...

A: om det tröstar dej lite så vägrar jag att åka ut från stan. Skogen är farlig.

8:54 fm  
Blogger A. said...

Peppe: Du, jag och lillbrorsan står enade mot skogen ;-)

11:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home