onsdag, augusti 08, 2007

Le Tisdag

Så mina vänner. Med påsar som Ikea-kassar under ögonen studsade jag upp im morse. Det ni. Jag åt tom frukost innan jag satte mig i nybilen och åkte med glatt humör till jobbet.
Fel, jag blev på glatt humör.
Redan innan jag kom fram till första korsningen. Jag såg en stressad pappa cykla till jobbet på sin sons/dotters cykel.
Det finns inget som ser så fånigt ut som en vuxen människa på ett barns cykel.

En av de roligaste sakerna jag sett är mitt liv är när jag såg en persons som sprang bakom en låg häck. Det gick sjukt fort. Och det var den stelaste nacke och det stelaste huvud jag sett i mitt liv. Men fort gick det.
Mest imponerande?
Att personen inte så det minsta ansträngd ut.
När häcken tog slut såg vi att personen satt på en cykel och trampade som fan. På en barncykel.

Jag antar att det här är ett "you had to be there moment".


A.