onsdag, januari 30, 2008

Stora problem...

Dagens diskussionsämne. Nätdejting.

Nästan så jag misstänker att Mamma A ringt kollegorna. Idag diskuterades det nämligen vid lunchen hur vi ska ska skaffa A en flickvän. Och ja, de sa vi. Vi är som en stor fin familj... Tydligen. Kanon, fler Lillbrorsor...

Men nu är det dags enligt kollegisarna.
Och vilka tips jag fått.
En av kollegorna hade många bra tips. Som tex:
Lägg upp flera profiler. "...jag körde på tre. En i kostym, en fritidsklädd och en där jag bara såg cool ut. Då fick man massor med brudar..."
"Enda problemet var att det blev så jävla dyrt"


Nästa tips från äldre frånskild man var.
"Telefonnummer på bankomatkvitton."
Men den strök vi för att den inte funkar. Eller att såna tjejer som gillar det vill vi inte ha.

Fler tips som dök upp var enklare.
Som photoshop. Ljuga om ålder. Fritidsintressen (ljug givetvis och skyll på skada om det kommer upp)

Så här enades mina kollegor om att min första mening ska vara...

"... Hej jag är en kille som gillar att städa, diska och speciellt badrum. Träffar gärna en tjej som inte vill göra sånt utan bara bli bortskämd". Och nej, jag är inte psyiskt störd" *
Jag vet inte om jag tror det är en vinnare.

Men jag har en vinnare när det är dags för det. En sjukt bra i bästa A-stil...
Precis som jag har hört några bra jävla genomtänkta inledningsrapporter. Lilla kollega C verkar vara en riktig rackare. (Han med tre konton på internet) "Jag höll på att dejta ihjäl mig"

Låter bra. För dö vill jag ju...

A.


* Kan ha att göra med att jag någongång sagt att jag inte har något emot att diska. Men va fan. Skum och lödder är skoj.

11 Comments:

Blogger Ninde said...

Ska vi dela upp det i vad han säger och vad ´presumtiva dejter kommer höra kanske?:

"... Hej jag är en kille som gillar att städa, diska och speciellt badrum. "
= ..Hej jag är en modersbunden nörd på 120 kg som fått hjälp av min mamma att skriva detta...

"Träffar gärna en tjej som inte vill göra sånt utan bara bli bortskämd..."
= Are U kidding? Vilken tjej som helst går bra. Efter 40 år i celibat kan jag inte kosta på mig att vara kräsen

"Och nej, jag är inte psyiskt störd" *
= Klart som fan att jag är det. Saknar sjukdomsinsikt bara. Inte kan jag stava till psykiskt heler.


And for the record a, nej jag tror inte heller att det är en vinnare..;)

2:46 em  
Blogger A. said...

Ajajaj.... käkat taggtråd idag? ;-)

Och jag hoppas vid gud att du inte har ett enda stavfel i din blogg framöver :-)

2:49 em  
Blogger A. said...

But, for the record. I think your'e right...

(antog att du ville ha svar på engelska eftersom delar av dit inlägg skrevs på engelska)


Men så du har just definerat mig som

Modersbunden och överviktig. Levt som en munk mot min vilja med klara drag av desperation och dessutom illaterat. Man tackar...

2:51 em  
Blogger Ninde said...

a: Käkat taggtråd? Är du så dum att du inte håller fram handen på rätt sätt får du skylla dig själv om du blir biten som syrran sa när jag var liten ;)

För det första, trodde du citerade kollegan ordagrant här.

Och hade jag velat märka ord hade jag börjat med syftningen på "diska badrum". Men för all del, knock yourself out. Då kan jag slarvskriva allt ännu mer framöver då om du ändå korr läser? ;)

3:00 em  
Blogger A. said...

Haha...

Ja, den syftningen är onekligen lite märklig. Men då vi ändå hänvisar uttryck till familjemedlemmar så brukar Mamma A säga till Pappa A att han inte ska bry sig om vad hon säger utan vad hon menar ;-)

Förresten så gillar jag din syrras kommentar.
Men var det hon som bet dig?
Och varför sträckte du i så fall fram handen mot henne?
Och hur många bett krävdes för att kunna sträcka fram handen rätt? ;-)

3:07 em  
Blogger Ninde said...

För all del håna min yrkesskada bara, gör det... ;)


Eller också var det just den beskrivningen som jag inte tyckte gjorde dig rättvisa? Vem är det egentligen som käkat taggtråd här?;)

3:08 em  
Blogger Ninde said...

a: Som svar på din senaste kommentar då..

Förstår exakt vad Mamma A menar. Märkligt att killar inte alltid förstår sånt..;)

Häst a. Flat hand. Tog en gång innan jag fattade. Smärta är en bra lärare..;) Och syrran skulle jag fan aldrig handmata. Möjligen kasta jordnöt på. På säkert avstånd.

3:13 em  
Blogger Ängeln said...

Är du säker på att mamma A inte ringt kollegorna? Verkar ju annars suspekt...

Behöver du photoshop? Och ljuga om ålder? Skulle inte du fixa annat fritidsintresse än tv?

3:19 em  
Blogger A. said...

Tror inte hon gjort det... och diskussionen väcktes egentligen inte om mig.

Och är nöjd med min ålder, klarar mig nog hyfsat utan photoshop och har väl vissa andra intressen än tv... :-)

3:27 em  
Anonymous Anonym said...

Måste ju bara lägga mig i debatten som rutinerad nätdejtare :)

Var brutalärlig och försök hitta de bitar som verkligen intresserar dig och gör dig glad/irriterad. Hur många beskrivningar har man inte läst som börjar med "oj, hum vad ska man skriva här då" och som följs av en lång radda intressen som typ alla har: film är roligt, mat är gott, tränar för att hålla mig i form och gillar mysiga hemmakvällar...

fast du är ju en fena på att skriva, kommer ju klara dig busbra :)

6:13 em  
Blogger A. said...

Dot: När det är dags för det så vet du att du kommer vara min mentor... :-)

Och mat är gott ;-)

Och tack för komplimangen !

10:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home