torsdag, februari 14, 2008

La Corazon

Hmm.

Åka hem, hyra Pretty Woman, köpa gelehjärtan till sig själv.

Okej eller lodigt?

Och varför används inte ordet lodigt längre? Allt var lodigt när jag var yngre. Saker, människor uttryck som vuxna använde. Allt.

Andra ord/uttryck som inte används längre är;
Beckis - e.g. Är du beckis eller?
Icke sa nicke!
Landsfiskal.

Å andra sidan så pratade vi väldigt lite om "aina", "emo" eller "din mamma" när jag växte upp. Och cyklar med "limpa" har nästan ingen heller. Trist.


A.

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

Landfiskal e ett vajjert ord hörru!!!!

4:24 em  
Anonymous Anonym said...

Oj...stavar som en krattowich lixom...

4:25 em  
Blogger A. said...

Ja, absolut ett vajjert ord men väldigt lite använt...;-)

5:29 em  
Anonymous Anonym said...

Hjärtskärande att läsa ditt inlägg:D

8:18 em  
Blogger A. said...

Exakt. Vad har hänt med språket hehe... :-)

8:43 em  
Blogger Ängeln said...

Pretty Woman? Jag trodde du skulle fastna för Dirty Dancing och känna dig som en stark man när du på krogen slänger ur dig:

Nobody put's baby in the corner!

9:22 fm  
Blogger A. said...

Sant... Men jag har en liten historia kring Dirty Dancing som gjort att jag har svårt för den...

Men Pretty Woman, framgångsrik man ser över gränser och struntar i bakgrund och historian gällande den kvinnan han älskar ;-)

9:35 fm  
Blogger Ninde said...

Kvinnan han köper menar du väl? :D

9:52 fm  
Blogger A. said...

Petitesser Ninde.... ;-)

10:55 fm  
Blogger Ängeln said...

Aha! A ser en lösning som kanske får mamma och kollegorna att bli nöjda.

Köpa sig en flickvän ;)

11:26 fm  
Blogger A. said...

Nja... inte min grej tror jag. Lägger hellre pengar på att skämma bort henne :-)

Om jag av en slump skulle vara i Skåne nästa onsdag? Får jag min ridlektion då?`:-)

12:41 em  
Blogger Ninde said...

ängeln: Ta bra betalt,ha ha ;)

12:57 em  
Blogger A. said...

Ninde: Kretsar allt runt pengar? ;-)

1:25 em  
Blogger Ninde said...

..och morötter ja, vad skulle det annars kretsa runt?
M(A)rtyrskap ?;)

1:41 em  
Blogger A. said...

Ninde Skutt: När du lyfter in morötter så får det hela en annan vinkel. :-)

Martyrskap är ingen vacker egenskap. I love it ;-)

3:02 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha jo. Morötter till hästen. Inte till dig dårå ;)

3:14 em  
Anonymous Anonym said...

Har inte ni ett jobb o sköta på dagarna???

8:42 em  
Blogger Ängeln said...

Hahaha! Självklart... Hästen ser fram emot enorma mutor iform av morötter..

10:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Barn av i dag har inte satt fast små papperslappar med klädnypor på cykelhjulet ( ekrarna dårå) vilket gör att jag känner mig som någon kanske kan visas upp på Antikrundan.
// Tania som hittade din blogg under nattpasset :)

1:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home