söndag, februari 10, 2008

Musik, Björkman, Grinbaljor och Crosstrainers med gamla tanter...

Söndageftermiddag efter en inställd squashmatch mot brorsan... Alla banor uppbokade så jag fick ställa mig bland tanterna på crosstrainerapparaterna. De är rätt jobbiga upptäckte jag. Men det var nog lika bra för efter andra ansträningar som fotboll var jag ändå inte helt pigg. Och jag är helt säker på att han inte skulle ta hänsyn till sånt...

Nästa gång ska vi förboka en tid men det brukar ju aldrig vara någon där på söndagar. Märkligt. Har folk inga liv?

Och apropå inga liv eller vad man nu ska kalla det så kan vi sammanfatta A's helg. Fredag. Mat med kollega och sen hem tidigt. Skönt. Dock grämer det mig att jag missade På Spåret. Men det kommer väl i repris. Lördag träning och sen fotboll. Man kan lätt konstatera 7+ inte alls är så varmt och skönt. Inte om det blåser. Och kaffet spills ut till hälften. Men fotboll är fotboll. Och Djurgården vann...

Sen hem framför tv:n. Och jag förbannar mig själv och lovar att aldrig aldrig se på schlagerskiten igen. De låtarna som var med igår kan omöjligt vara bland de 40 bästa i Sverige. Det får inte vara så. Nu sitter jag och skriver ett argt brev till Christer Björkman om att jag vill ha tillbaka 2 timmar av mitt liv. Och nu när man tror att fredagkvällen är helt förstörd så valde jag att ensam sitta och kolla på Titanic resten av natten. Jag, tv:n och en stor grinbalja.

Och då undrar ni.
Är A en sån känslig ung man att han sitter och gråter framför Titanic med en för tillfället vald dedikerad grinbalja?
Inte alls. Och inte grät jag för att jag satt ensam heller. Jag hade tårar i ögonen för att jag är så kass att jag sitter och kollar på en av världens kanske 3 sämsta filmer tillsammans med bl.a Evil Dead en hel lördagkväll...


A.

Ps. Christer Sjögren är den enda som kommer undan med lite heder i behåll.

7 Comments:

Blogger Ängeln said...

Christer Sjögren?!??!

9:13 fm  
Blogger Ninde said...

ängeln: eww..inte säga såna fula ord..;)

a: Getting in touch with your feminine side, are you? ha ha ;)
Och världen behöver fler Jack Dawson :)

11:49 fm  
Blogger A. said...

Jack Dawson? Han i Dawsons Creek? Aldrig blivit så förolämpad i så fall..

Ängeln: Christer har man ju inga förväntningar på. Alltså kan man inte bli besviken... :-)

12:21 em  
Blogger Ängeln said...

Förväntningar? Knappast väl? Fördomar som infrias snarare!

12:24 em  
Blogger A. said...

Kan inte det bli samma sak? Att han är precis så bra/dålig som man tror?

12:43 em  
Blogger Ninde said...

Häda inte...finns bara en Jack Dawson :
http://www.google.se/search?sourceid=navclient&hl=sv&ie=UTF-8&rls=GFRC,GFRC:2006-51,GFRC:sv&q=jack+dawson

Och våga inte säga nåt ont om Titanic* eller nåt gott om Christer Sjögren..

*Även om filmen är liite seg på slutet. Och jag sett den betydligt färre gånger än mina klasskompisar..

1:17 em  
Anonymous Anonym said...

Lite Julio Iglesias över Christer Sjögren. Fantastiskt trevligt måste jag säga!!

2:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home