torsdag, februari 07, 2008

Ekdal och blåmärken

Igår spöade jag brorsan i squash igen. Allt var som vanligt men det satt långt inne. Dessutom så visade han ett stort blåmärke i form av en ring på baksidan av låret. Tydligen där jag klappat till honom sist.

Ojdå.

Sen kom jag hem och rakt in i Ekdalsprogram på TV4. Handlade tydligen om hur unga har sex. Jag blev inte illa berörd av ämnet men Ekdal kändes onekligen lite äcklig om hur "fel" alla unga hade sex. Kändes som han var mer intresserad av detaljer än en diskussion.
Men jag kanske har fel...

A.

5 Comments:

Blogger Ängeln said...

Verkar som att du saknar empati efter att du misshandlat bror efter förgående match... ;)

Missade programmet men tror dig..

3:40 em  
Blogger A. said...

Jag visar ju klart och tydligt min empati med ett kraftuttryck som "Ojdå" ;-)

Ekdal kändes som fel person på fel plats... Trust me!

3:57 em  
Blogger Ängeln said...

Hahahaha! Knappast... ojdå är snarare ett uttryck för en viss skadeglädje.. som ligger lätt till hands när det gäller syskon.

Ninde lär ju hålla med efter systers påpekande om att om man håller handen fel så blir man biten!

4:25 em  
Blogger Ninde said...

ängeln: Håller med där. Tough love is da shit.. ;)

10:10 fm  
Blogger A. said...

Ängeln: Du kan ha en poäng...
Sen att Nindes syrra använde sig av kamratuppfostran har knappast gjort henne mer timid. Snarare hämndlysten ;-)

Ninde: Jasså? Nåja tough love är bättre än no love...

10:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home