fredag, februari 01, 2008

Le Kostrådgivare

Ni som läst länge vet att hos chipaneserna så fixade tanterna frukost till mig. Sån lyx har jag inte här. Än kanske jag ska säga.

Min brist på frukostätande stör vissa. Att min mage ibland låter som en gammal dieselmotor stör vissa. Det otroliga är att vissa i det här fallet är samma person.

Sedan nyår så frågar en av "tanterna" på jobbet om jag ätit frukost varje gång vi ses. Och idag började hon diskutera om jag äter nog med fibrer, grönsaker och frukt.

Nja är väl svaret på det. Frukt är generellt rätt icke-gott anser jag. Om det inte är ananas förstås. Eller cancergröna* äpplen. Nu har hon lovat att se till att jag äter en frukt om dagen.

Citat "tanten" "....om jag så ska trycka in en kiwi i dig..."


Snart helg. Kul kul. Det blir i tur och ordning Träning, poker, tv, sömn, träning, hockey, bio, sova, mat och sen tv... Sen är det faktiskt måndag igen...

A.


* En färgbeskrivning som hade gjort Bengt Grive avundsjuk.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Låter som Kiwitanten menar allvar ha ha..

Men lite rätt har hon. Vaddå e n frukt om dagen. Tre fyra. Och frukost. (Jo,jag slarvar ibland jag med. Men du behöver ju inte sminka dig på morgonen så du kan gott skämmas lite)

3:14 em  
Blogger A. said...

Jag äter frukost numer... Men frukt. Och tre fyra...? Och är det okej om jag skäms lite bara?

3:17 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha nja. Okejdårå.

Fast är du smart så slänger du ihop
en smoothie med sju frukter i nu i helgen. Så har du rent teoretiskt sätt täckt in hela nästa vecka..;)

3:31 em  
Blogger A. said...

Bra tänkt Ninde. Det innebär dessutom att jag har en bra anledning att köpa mer köksprylar - stavmixer here I come...

3:45 em  
Anonymous Anonym said...

Ananas is da shit...annars håller jag med att frukt e sååååååååååå tråkigt att äta....
Om man har en slav kan man beodra den att göra fruktsallad..det med grekisk yoghurt & honung e niiiiice

8:16 em  
Blogger A. said...

PollyPP: du har så rätt. Frukt är tråkigt men en slav låter helt ok. Men var får man tag på dem nu för tiden? Torget?

12:30 em  
Blogger A. said...

Hej Barb. Kul att träffa dig med din jäkla sopa.

11:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home