måndag, februari 04, 2008

Ny hobby.

Jag såg Arn i helgen. Filmen var så där men riddare är så jäkla coolt.
Helt säker på att jag skulle blivit en utmärkt riddare. Det enda som är ett litet minus för min del är att jag är lättskrämd.

Men nu har jag kommit fram till vad mina nya hobbysar ska bli.
Jag ska börja fäktas.
Igår anmälde jag mig till en nybörjarkurs i fäktning. Det ni. Sen om någon av er alla hästtjejer som läser här bara tar med mig till stallet så är jag en fullfjädrad riddare...

Så ta er ansvar.

A de Boreas Hoodia

8 Comments:

Blogger Ängeln said...

Fäktning? Och lättskrämd.. kan bli intressant..

Förnimmer genast en scen från en Bondrulle där Roger Moore fäktar. Är det en inspiration månne?

A som Roooooger Moooore... med värjan i högsta hugg! Kan vi få se bildbevis kanske?

11:47 fm  
Blogger Ninde said...

Ta och ta..tycker det är dags att du tar ditt ansvar och köper en häst först.. ;)

11:47 fm  
Blogger Ninde said...

Eller vänta...blir man dubbad först och får en häst av kungen eller måste man ha en häst först..hm..kanske bör kolla upp det där..?

11:48 fm  
Blogger A. said...

Ängeln: Nja... mer Ivanhoe över mig än Roger Mooooooore om jag ska vara ärlig. ;-)

Ninde: Jag har givetvis min egen häst. Kan ju inte ta vilken krake som helst bara för att kungen delar ut honom. :-)

12:29 em  
Blogger Ängeln said...

Ivanhoe? Såg du filmen runt nyår? Inte någon läckerbit direkt..

Du får hitta en snyggare idol!

Vad för häst ska du ha då? Någon plan?

1:24 em  
Blogger A. said...

I den filmen är han helt okej. Och känns lite töntigt att vara Arn. Men Zorro är ju hur häftig som helst.

Lite inne på en appaloosahäst. Men det är ju mer indian än riddare kanske...;-)

3:35 em  
Blogger Johan Idstam said...

wasbykendo.se: nära hemma och bra mycket coolare än fäktning.

/johan/

5:15 em  
Blogger 404 said...

Men vi kräver att du har en mantel och ögonbindel (med hål för ögonen alltså). :)

10:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home