söndag, februari 03, 2008

Don't quit your day job...

Poker i fredagskväll med grabbsen. Och som rubriken antyder så vann jag kanske inte tillräckligt mycket för att dra till Vegas och sätta allt på rött.

Men vissa saker stör mig. Vi sitter ett grabbgäng. 7-8 stycken som känner varandra hur bra som helst och spelar kort. Varför varför varför är det varje gång samma två personer som ska sitta och ta allt på blodigaste allvar?

Inte kunna skämta?
Klaga på de som pratar, när det ska "tänka" igenom sina drag? Ärligt tror de att de är pokerproffs. Slutade med att jag i ren protest började skrika "Time" så fort det vart deras tur. Och Time är tydligen en pokerterm för att saker tar för lång tid och snabba upp allting.
Eller så är det jag som är för rastlös och har missuppfattat allt med att lira lite kort för ett par hundra ibland.
Kanske är det för vissa hushållsbudgeten som står på spel. Men är det i så fall inte bättre att tacka nej än att få alla polare mer eller mindre irriterade?

Nåja vad vet jag. Och på min sällskapspoker vann man ju inget. Men det gjorde man visst inte på att vara överseriös heller.
Oj vad trist :-)

Snart dags för att berätta om varför Riddare, Arn och hästar är något som ska hålla på med egentligen.


Semla någon?



A.

7 Comments:

Blogger Ängeln said...

Arn är ju perfekt.. du skulle väl börja med hästar som hobby?

10:27 em  
Blogger Ninde said...

Håller med ängeln där. Tycker du ska gå direkt på det här med tournespel, de killarna är ju hur coola som helst.. :)

9:12 fm  
Blogger A. said...

Jag vet, du är något på spåren Ängeln. Något som har med mitt hobbysökande att göra...

Ninde: Jag hoppas du är allvarlig nu för de är de COOLASTE killarna ever... ;-)

11:11 fm  
Blogger Ninde said...

a: Jag ä r allvarlig. För en gångs skull. De är coola, både ryttarna och hästarna. Och fäktning är sådär elegant. Lite synd bara med alla moderna skydd, ska vara som på gamla filmer med vassa vapen och ännu vassare ordväxlingar med motståndaren emellan utspelen..

11:45 fm  
Blogger A. said...

Så du vill riskera att jag dör? Jag vill inte se ut som en nåldyna. Behåller skydden :-) Och ordväxlingarna vinner jag lätt. Om då den andra inte kan punktera mig så vinner jag ju på stilpoäng i alla fall...

12:33 em  
Blogger Ninde said...

Tja..vill man vara fin får man lida pin, heter det ju. Fast det är väl ingen risk, du kommer lyckas göra honom så förvirrad med dina verbala utspel så han kommer alldelles av sig.. ;)

1:21 em  
Blogger A. said...

Det är min gameplan ja :-) Ska nog passa mig för att ge mig in i slagväxlingar i början hehe

3:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home