tisdag, februari 05, 2008

Årets Hetero

Nu får ni gärna berätta för mig men exakt vad har Mona Sahlin gjort för att bli årets hetero?
  • Sett ut som en tupp?
  • Gift eller partnerskapat en massa folk?
  • Varit bästa kompis med Mark Levengood och sett på Bruce Springsteen live istället för Nobelmiddag?
Beats me. Måste finnas något som ligger bakom detta. Men kan verkligen inte komma på.


http://www.aftonbladet.se/karleksex/hbt/article1766005.ab

Och känns det inte lite passe att utse årets hetero, homo hund och katt 2008? Eller för den delen årets målvakt. Är det så jävla kul? Och vad är det i så fall som är så kul med dessa galor?
Kattis Ahlström och Peter Jihdes stela manus? Att Carola ska få sjunga på tv? Att Henrik Hjelt och Mikael Tornving ska få dra ihophafsade sketcher?

Eller bara inbördes beundran? Min åsikt är att eget beröm luktar illa.*

För inte kan det vara för att TV4 ska få sända en Gala till.*


A de Boreas Hoodia.

* Frånsett mitt eget skryt då, men där är det lite principen "egna barn och andras ungar" som gäller.
**Hur kan folk ens orka med alla meningslösa galor. Med fotbollsgalan i spetsen....

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Erkänn att du är lite sur för att du inte blev årets hetero-kille? ;)

(Våga Vägra Galor)

3:27 em  
Blogger A. said...

Japp. Lite ;-)

4:28 em  
Blogger S said...

Jag tror det är för att hon ser ut som en tupp. Men det är bara en gissning.

6:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jag undrade precis samma sak när jag såg hennes suddade fejja på framsidan av Metro idag (det där håret känns som sagt igen). Har hon gjort något alls för någon det senaste året? Jag är förvirrad.

8:29 em  
Blogger A. said...

Sandra: Det är nog så...

Moi: Tillbaks lite i alla fall. Jag har bara sett henne på galor det senaste året och som Allan i Dalen i den tecknade versionen av Robin Hood på julafton...

8:42 fm  
Anonymous Anonym said...

jag håller helt med dig- galorna hit och dit är galet tråkiga. tyvärr är ck ett gala-fan... vad glad att du har kontrollen över fjärrisen hemma...

8:48 fm  
Blogger A. said...

Är CK ett gala-fan? Det kan man inte tro om honom. Jag är överraskad. Vi som känt varandra så länge så kryper sånt här fram.

9:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home