onsdag, maj 14, 2008

Back from the USS... Finland...

Tillbaks from att ha spenderat ett par dagar på Elemäntäää-lainen.

Finland är ett lustigt land.
De anser att pannkakor inte är äckligt nog utan blandar i morötter i dem. Och bjuder som alternativ att man kan käka kåldolmar.

Men på kvällen efter att ha hört kommentarer som

"...jo, kunden förlängde kontraktet med konkurrenten för någon månad sen..."
"...nej jag hade ingen aning om det. Har ju inte träffat dem sen i augusti..."

Någons chef kommer inte bli glad när hon får höra det av en mindre nöjd A.


Annars så tycker jag Helsingfors är en riktigt trevlig stad. Ska nog ta mig dit på lite semester och kolla runt lite. Och bra mat på kvällen fick vi. Restaurang Michelle tror jag den hette. Och Ett par drinkar på Svenska Teatern var inte heller otrevligt.

Men Peppe, nu får du hjälpa mig. Serverar ni sparris till allt?


A.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Äsch klaga inte, är nog bara nyttigt för dig med lite äkta finsk husmanskost som omväxling till McDieten...;)

9:14 fm  
Blogger A. said...

Jag klagar inte, typ... Och det var rätt gott. Speciellt färsk sparris..:-)

9:52 fm  
Blogger Peppe said...

Förlåt, jag tar fullt ansvar för det där med sparrisen. Finländare blir väldigt ivriga så här på våren och överdoserar lätt. Fast nästa gång får du lov att höra av dej lite tidigare så jag kan ge några riktgt bra helsingforstips.

2:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home