fredag, maj 09, 2008

Utmaning mellan stolarna.

Jag sätter ju gärna min stolthet i saker som i att jag alltid svarar på utmaningar. Jag är lite som Michael J Fox i Tillbaka till Framtiden.

Men sen så hade jag visst glömt en utmaning från Ninde och när jag inte har så mycket annat att skriva om mer än att jag blivit förvandlat till en våt pöl av ett par norrmän i morse så tar jag upp den.

Utmaningen löd.

"Se dig omkring där hemma. Finns det något speciellt du gillar/inte gillar hos dig just nu?"

Generellt gillar jag det mesta hemma hos mig. Så jag gör ett nytt fokus. Är det något som jag absolut skulle ta med mig till en ny lägenhet. Och ja, förutom mig själv som är min absoluta favorit detalj i hela lägenheten så det mitt sjukt coola duschförhänge med dödskallar på. Och min uteplats.
Så delad vinst mellan mig, dödskalleduschförhänget och uteplatsen.*

Något jag inte gillar.
Svårare.
Jag har ju valt grejerna själv. Det mesta i alla fall. Alltså borde jag gilla dem.
Men en sak jag inte valt själv. Och det är tapeterna. De satt där.
Jättefina.
Om man är mellan 75 och döden och gillar blommiga sovrumstapeter. Små blommiga och ljusa.
Inte direkt så det osar stekare om det direkt.
Inge svart och inge krom alls.

Så det är väl det. Tydligen skulle det vara med bilder också. Jag har iofs en duschbild.
Men är det samma sak som ni menar?

* Och ja, jag vet att det kan vara svårt att ta med en uteplats.

2 Comments:

Blogger Ninde said...

Duschförhänge med dödskallar är en sjukt cool pryl. Men a, blommiga tapeter i sovrummet? Det var pensionärsgröna i mitt sovrum när jag köpte lägenheten. Vägrade sätta min fot där. Knökade in alla grejor i resten av lägenheten i en vecka tills pappa kunde komma och hjälpa mig tapetsera om..;)

11:19 fm  
Blogger A. said...

Hmm... Ja, det är sjukt tufft.

Tapeterna är väl sådär. :-)

4:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home