onsdag, april 30, 2008

Kan det vara så

att jag är den enda i hela Sverige som ska jobba på fredag?

Om jag skickar 5 mail på mindre än 1 minut. Är det då logiskt att alla de ska ha auto-replay med information om att de inte arbetar förrän på måndag? Fan.

Dessutom så har jag inget att göra hemma ikväll. Vad lätt saker var när man var yngre.
En kväll som denna. Solen skiner lite grann*, det är valborg. Det var ju solklart att man skulle dra omkring med en kasse folköl och egentligen mest vara orolig för att mamma & Pappa A skulle märka att man var onykter när man kom hem**

Eftersom jag gillar att ranka saker så ska jag ta upp de roligaste Valborgs händelserna jag varit med om.

1. Jävla otur alltså...
Kompis som extremt onykter och känslosam får fram orden till en tjej

"ingen har någonsin varit så snäll mot mig"

Oturligt för honom pratade han inte tyst och kompisarna var i närheten. Så fort jag får något av honom idag kan jag inte hålla mig från att säga exakt samma sak till honom.

2. Jo, men hon har ju det...
Kompis som extremt onykter försöker få en kompis att ta med sin tjej på en gemensam fisketur. Bara för att hon hade (har antar jag) stora bröst. För att avsluta det hela med.

"Alltså du har sån jävla tur. S har så sjukt stora bröst ju"

Killkompis inte lika impad. Eller nöjd. Det blev inget fiske.


3. Sanningen kommer alltid fram.

Valborgsfest hos kompis. Hans föräldrar borta för kvällen. Vi städade noggrant. Trodde vi.
Jag klarade mig fint tills vi några veckor senare åt middag hemma hos den familjen inför en gemensam utlandsresa...

"...Var A hemma hos oss på valborg iår? Vi hittade ju ölburkar och spritflaskor bakom fåtöljen, bakom soffan och när S kom hem igår fick han inte upp dörren. H*** hittade honom sovande mot en stolpe i carporten..."

Pappa A skrattade högt och påpekade att det var jag nog för jag kräktes som en gris när jag kom hem.

Trodde inte de märkt det. Jäkla otur.

A.


* Spelade ingen roll.
** Var man aldrig för man hade ju gått hela kvällen mellan olika ställen som folk hört att det var folk på. Det hela slutade med en sjuk promenad cirkel där alla låg precis utom synhåll för varandra. Och ja, det här var innan mobiltelefonens intåg.
*** S pappa

6 Comments:

Blogger Ninde said...

"Ingen har någonsin varit så snäll emot mig" ha ha ha Urgulligt. Om orden uttalas av en hittekatt vill säga.

..och "sjukt stora bröst" ha ha. Så du fick inte hänga på någon parmiddag ikväll då? ;)

..och visst var det enklare när man var ung. När en helkväll kunde spenderas med att försöka lokalisera någons kompis polares syrras broras fest. Någonstans..:)

2:10 em  
Blogger A. said...

Hehe.. Nepp ingen parmiddag för mig....

2:23 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Kul blogg! Skrattar många, långa och igenkännande skratt!
Och nä du är inte ensam... här är en till som tvingas jobba på fredag, men funderar på auto-reply som säger att jag är ledig så ingen får för sig att kräva några arbetsinsatser av mig. Och eftersom alla andra ändå tror att jag är ledig, så kan man dra vid lunch. Senast.

7:54 em  
Blogger S said...

JAG ska jobba på fredag. Och inte nog med det, ska byta avdelning igen. Gissar att det inte kommer vara många där för att ta emot mig.. :)

11:15 fm  
Blogger Ängeln said...

Jag jobbar... och vi hade personalfest igår. Så nu tycker jag jättesynd om mig själv..

1:41 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Jag tycker också synd om dig. Och mig själv.

S: Inte kul. Man är värd en välkomstkommitte...!

A-M : Kul att du gillar dravlet. :-)

2:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home