tisdag, april 22, 2008

Tävling.

Solen skiner, bilen är nytvättat. All tvätt hemma tvättad.
Låter som en perfekt kväll att ligga i soffan.

Här på Le Office så ryktas det om stegräknar tävling. Inte nog med det. Vissa har redan börjat.
Som den dåliga förlorare jag är så kan jag har råkat klart och tydligt uttryckt termen "FUSK".

Sen ansåg jag att jag skulle få tillgodoräkna mig mer steg än omvandlingstabellen sa för fotboll med motiveringar som att jag är en riktig slitvarg, jag springer mer än en gasell på flykt och att steg på fyllan hem borde räknas dubbelt eftersom allt tar extra lång tid då.

Nu anses jag bara vara "a bad sport" som de skulle sagt over there...
Det kan jag leva med. Och vad överraskad Le Twin blir när jag ringer på och frågar om jag får gå ut med deras lilla jycke.

Jag räknar kallt med seger.


A.

Ps. Räknar lika kallt med en massa hejarop från er...

5 Comments:

Blogger Ninde said...

Åh. Pratas om sånt här med.. Jag och kollegan har redan smitt planer om hur vi ska ta hem segern..

Hejjar såklart på dig..:)

3:27 em  
Blogger A. said...

Det är sånt jag gillar Ninde. Inte småhintar om att inte varken killar eller tjejer vill hångla med mig :-)

3:33 em  
Anonymous Anonym said...

Nooooo...djävulskapet stegtävling...Madre Mia...Vi hade det förra året & eftersom jag MÅSTE vinna hade jag inget liv under dessa dagar...nu vann jag inte för det fanns folk på mitt jobb som nästan fick skilsmässa för de var ute & gick så mycket...Jag gick heeeeeeeeeeeeeeela tiden & låg väl runt 20.000 per dag om det var bra....
Ladda iPoden bara så går det nog fint skall du se...

4:42 em  
Blogger Ängeln said...

Oj oj... Du kan ju ta ett helgjobb som dogwalker.. vinna tävlingen och tjäna lite extra cash.

9:02 fm  
Blogger 404 said...

Åh hejja!! :)

Men om du nu vill vinna till vilket pris som helst, är det då inte bara att lägga stegräknaren på tvättmaskinen när centrifugen går igång? :)

10:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home