måndag, april 14, 2008

Le Helg

Helgen får sammanfattas med dyr och usel. Men jäkligt bra.

Jag är usel på poker.
Jag har usel karaktär.
Vädret har varit uselt.

Men vi är rätt vassa i fotboll just nu.

Poker. Nog fan ska man kunna vinna typ en hand på en helkväll. Men nu var det sista gången jag spelade kort med de gossarna. Att sitta sex kompisar och på allvar diskutera pott-odds, pokerhandböcker och tillbringa sin lediga tid med att hitta på egna varianter av spelet tilltalar inte moi.
Att dessutom på allvar vilja införa en stående tid för att spela är för mycket. Jag kontra föreslog att vi skulle ha en stående tid på krogen istället.
Det mottogs väl sådär. '

Min karaktär suger. Hur kan vi tar två öl på centralt beläget hotell leda till att jag har svårt att få in nyckeln i nyckelhålet klockan 03.00 hemma i La Casa A?

Vädret. DFG heter visst några killar som kollar på Djurgårdsmatcherna. Efter i söndags så är jag rätt säker på att det betyder Djurgårdens Frusna Grabbar...

Fast sen spelade jag match. Och vi vann. Och ska sanningen fram så var jag rätt bra.


I lördags var CK och Lois Lane på besök med sin lill-chip. Trejvligt som de säger på Gotland.

I fredags föll The Brat återigen för Stureplansromantiken. Ryktas att det gick sådär. Är det någon som är från Stockholm som verkligen känner att det är det enda stället man kan gå på? Och varför är mäklare från förorter till småstäder alltid överrepresenterade där?

Lite som Bajenklacken faktiskt.


A.


A.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Säker på att det var rätt nyckelhål du försökte med? ;)

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

hjärtligt tack för goda kanelbullar, kaffe och vägvisning. och inte minst tack för finbubbel!!! a som värd- tio poäng.

2:54 em  
Blogger A. said...

Ninde: Helt säker.. :-)

Lois: Alltid ett nöje att ha er på besök. Och vilken vägvisning sen... hehe

3:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home