måndag, mars 31, 2008

Sol

Halloj!

Sol idag. Då passade jag på att sitta på möten hela dagen. Inomhus givetvis. Men träffade på en sympatisk herre i DIF-slips och en supporter till hos kunden. Alltså kunde vi på manligt sätt bli bästa kompisar. Detta utan att ha något alls gemensamt mer än det.

Men nu till det viktiga. På mötet dök det upp en herre från leverantören som såg exakt. Och jag menar EXAKT ut som Kramer i Seinfeld.

Jag satt i två timmar och tittade på honom och ville bara säga något men vågade inte. Inte alls. Men oj vad likt det var.

I övrigt har jag blivit pepprad med uttryck som

"I pajpen"
"Det är på banan"
"Vi är på gång med det"
"Konsolidering" "Eller vi ska konsolidera"

Och allt jag kunde tänka var på Kramer.

A.

4 Comments:

Blogger 404 said...

Jag satt en gång på ett möte med en person som hette Roger Moore. Det var inte lätt att fokusera på mötet... :)

6:48 fm  
Blogger Ninde said...

*Tss* Vi hade en gång en europachef som såg ut som Tom Cruises rätt mycket snyggare brorsa. Vilket var ungefär vad den kvinnliga delen av företaget fokuserade på under mötet..:)

"Det är på banan" ha ha borde vara straff på just det uttjatade uttrycket..

1:32 em  
Blogger A. said...

Tom Cruise rätt mycket snyggare brorsa... :-) Inte så lik Tom då alls.

En gång såg jag en tjej som var snyggare än Reese Witherspoon. Skulle kunna vart syrror ändå...;-)

4:50 em  
Blogger Ninde said...

Vitsen var att han var lik Tom. Fast utan att påminna om en hamster..;)

10:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home