onsdag, mars 19, 2008

Men va fan...

Ibland blir man så besviken och samtidigt överraskad av sig själv. Som när man ofrivilligt citerar Tomas Ledin. Mannen med texter som en 4-åring skulle skämmas över.

Idag ringde det. På lunchen.
Jag hörde inte vad personen så jag sa att jag ringde upp.
Och hör mig själv säga:

"jo har hörde lite dåligt."
Och sen kommer det.

"...jag satt med kollegor på en stökig restaurang..."

Hur kan man ofrivilligt och omedvetet citera min egen Nemesis.
Jag skäms.
Som en hund. En blöt hund. Det är den värsta hunden.


A.

3 Comments:

Blogger ajja said...

Nu när man har en hund och den varit blöt flera gånger så är det faktiskt inte så farligt med en blöt hund.

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Men hu då. Det var ju inte ens vad- gör- du- nu- för- tiden- klassiker. Skämmes ta mej fan.

4:31 em  
Anonymous Anonym said...

Själv hade jag aldrig plockat det som ett Ledin citat. Vad säger det om dig A, vad säger det om dig..? Hehe.

Endera dagen måste någon ta dig i örat och lära dig ett och annat om musik. Citera Ledin, vart är världen på väg?

9:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home