onsdag, mars 19, 2008

Onsdag

Och jag har fått ett litet men naggande gott påskägg.
Med godis. Utmärkt att skölja ner dagens kebabrulle med.

Och påskgodis. Det bästa godiset vid påsk. Men vad är godast? Och eftersom jag vet att ni är lite ambivalenta så rekommenderar jag det ni ska lägga i påskäggen till mig.

1. Påskägg - såna där färgglada gjorda av bara socker.
2. Gelegrodor. Färgämne E118. (gröna)
3. Skumsvampar. Röda. Endast röda. Eller rödvita då.
4. Ormar. Långa ormar. Färgämne D231. (röda)
5. Marianne. Inte kulor. De riktiga med papper runt.
6. Överraska mig.

Det ni inte ska lägga i.
1. Russinpaket. Vi pratar påsk. Inte barnkalas.
2. Lakrits. Evil. Ingen människa med god smak äter lakrits. Sätter sig direkt på höfterna.
3. Frukt. Kom igen. Det är påsk. Har någon person som verkligen följt sin vilja valt frukt före godis?
4. Hårda godisar. Nej nej nej. Godis ska tuggas till man får ont i käkarna. Inte skavsår i gommen.

Så där jag. Skickar en kopia av detta till Mamma A så hon får ordning på mitt påskägg.

A.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men nooooo, det e ju ett STRAFF att få de där skumäggen!! De blir ALLTDID kvar till sist & inte ens om man är superdesperat äter man upp dem...när då tar jag hellre ett russin paket anyday!

Glåp Pask förresten....

1:31 em  
Blogger A. said...

Nej nej sockerskum-äggen är bäst. Skicka dina till mig:-) Lovar dig ett stort paket russin i utbyte!

2:52 em  
Blogger Ninde said...

1. Jobbar du som godistestare på Karamellkungen eller råkar du bara vara en sån connaissor att du kan memorerat innehållsförteckningen på alla godissorter utantill?

2. Vad är det för fel på gröna skumsvampar?

3. Ormar och grodor? Är du ett troll eller?

2:2 Inte hälften så mycket som choklad gör. Och förutom att du har dålig smak, trodde jag män la på sig mer på magen än höften. Iaf de som inte har kvinnliga former dårå..

Saltlakrits a, saltlakrits...alla utlandsskandinavers livselexir..

Vaddå får ordning på? Fick du inte just ett påskägg? Tacksam du är..;)

2:59 em  
Blogger A. said...

Men vill ju ha ett av mamma med! Är ju bara 31. Satte i halsen när hon sa att det inte skulle bli några. Jag hoppas fortfarande på att det var som vid jul när man var liten och de hotade med att tomten inte skulle komma....

4:19 em  
Blogger Ninde said...

a: Då fattar jag. Själv får jag inte träffa mamma i påsk. Men jag skulle tydligen få ett påskägg som plåster på såren. Skulle gärna byta med dig..:(

4:36 em  
Blogger puman said...

Men HALLÅÅÅÅ!!!!

Du glämmer ju zoo-tabletter och ferarribilarna! Inget påskägg utan dessa.

För övrigt kan du få mina sockerägg med, de är riktigt läbbiga! Jag har mardrömmar om dem varje påsk sedan jag var liten. Min mormor ansåg att sockerägg var det enda påskäggen skulle fyllas med, därav min fobi.

Akta dig för påskkärringar, de är ute efter alla vuxnas hemliga gosisgömmor.

Glad påsk!

7:59 em  
Blogger puman said...

Godisgömmor menar jag så klart!

:-)

8:00 em  
Anonymous Anonym said...

Påskägg= Tool of the Devil

8:08 em  
Anonymous Anonym said...

Glöm inte Anton Bergs dragéer (de med choklad, inte marsipan), ett måste i påskägget för alla glukosmissbrukare..
/Gina

9:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home