fredag, mars 07, 2008

Le lekstuga.

Jahapp. Helg snart igen. Sen jag började på det stora telefonbolaget har jag inte haft en så här fullspäckat vecka alls. Kul kul. Om inte det bara vart strul.

Dagens gnäll.

Hur kan alla kompisar göra sina flickvänner gravida samtidigt. Och den enda som inte gjort det åka till Thailand. Och hur kan alla vägra åka på båtmässan. Det luktar plast. Det luktar trä. Man kommer att bli lurad att man har råd.

"...Jag menar, hmm, bara ett par tusen i månaden i avbetalning på 60 år, det grejar jag ju..."

Alltså kommer vi till det viktiga. Jag efterlyser nya roliga kompisar.

Helst såna som;

- Vill gå och lukta på plast. Helst på söndag.
- Vill luras att tro att de har råd att köpa en båt.
- Inte gjort sin flickvän gravid (helst inte få något alls de heller)*
- Inte är i Thailand.
- Vill hitta på något idag.
- Kan läsa. (fast det utgår jag från att de som anmäler sitt intresse utifrån det här kan)
- Helst gilla mig.
- Tycka att det räcker med att käka snabbmat för att räknas som aktivitet med vän. (en ny kompis vill man ju inte överutnyttja direkt)
- Inte lukta sjukt illa.
- Tycka att Jill Johnsson är rätt cool.
- Inte vara smygkär i Reese W, eller Anne Lundberg på Antikrundan. (onödig konkurrens)

Hur det kommer sluta. Jo, jag tar nog med Pappa A till båtmässan. Han kanske tom bjuder på mat. Om jag har tur. Far och son-aktivitet. Stort. Sist det hände fick jag backa med släp.

Intresseanmälan för att bli min kompis tas emot i kommentarsfält.
Specificera gärna ålder och eventuella smeknamn.


A.


* Edit_ Går lika bra att inte ha flickvän.

8 Comments:

Blogger Ninde said...

Föll på punkt tre. Att de måste ha en flickvän (som de inte gjort gravid.. :(

Men ha så kul med pappa du..;)

4:23 em  
Blogger Skitsur said...

Jag blir din kompis, alla gånger, särskilt om du köper en båt. Jag behöver mer kompisar som äger båtar, har jag kommit fram till.

4:40 em  
Blogger 404 said...

Ninde: Han sa att det går lika bra om du inte har någon flickvän. :)

5:55 em  
Blogger A. said...

Ninde: Petitesser. Säg att du inte vill vara min kompis.

Skitsur: Lovar du att bättra på ditt humör? :-)

404: Att inte ens du anmäler dig. Båtar, plast och orealistiska planer? Det vore väl något :-)

7:50 em  
Blogger Skitsur said...

Får jag åka båt i sommar så lovar jag vara ett under av harmoni och lycka!=)

9:19 em  
Blogger 404 said...

A: Jag är realist. Men iofs kan det vara bra att känna någon som har båt. Då kan man ta och utnyttja hela den svenska sommaren till att sitta ett par timmar på din båt. Sen får du spackla och slipa båten resten av året. Det verkade iaf vara vad en före detta granne gjorde. :)

11:50 em  
Blogger Ninde said...

404: Kanske editerade han dit det i efterhand. Kanske kan han rentav svara för sig själv? ;)

a: Petitesser. Och den tolkningen får stå för dig.. :)

10:14 fm  
Blogger A. said...

404 & Ninde: Kanske har ni rätt båda två :-)

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home