tisdag, februari 26, 2008

Le Bitter...

Idag ska jag göra en lista över vad jag för tillfället är bitter över. Alltid roar det någon.

Plats 1.
Ohotad etta.
Pensionärer.
Varför ska pensionärer göra saker på lunchen. Som att gå på banken. Posten. I köpcentrum. Men det är inte värst. Det går upp vid 04.30 som senast. Ändå sitter de och äter lunch vid 12... Bästa borden tar de också. Tror de att det är något jävla glassliv de lever. Nej ät som pensionärer borde. Lunch vid 09.00. Inget jävla glamoröst låtsas "jag är på riverieran liv" .

Plats 2.
Norska telecomtekniker.
Kom igen. Sladd ut i ena maskinen, sladd in i andra. Hur svårt ska det vara? Ganska tydligen. Vi tar det igen.
Sladd ut ur ena maskinen. Sladd in i andra maskinen.
Långsammare?
Slaaaadd uuut i eeeenna maskinen. Slaaaad in i aaandraaaa maskinen.
Se så. Nu fattar ni.

Plats 3.
Ryssland.
För att allt tar sån tid. Speciellt för en stackare i Sverige. Kallt är det säkert också.


Plats 4.
Kollegor som ska på semester.
Onödigt. Mkt onödigt. Thailand. Ska det vara så kul? Jag vet nog varför du åker. Billiga t-shirts lockar inte mig och jag svettas i solen. Paraplyn ska man ha över huvudet vid väder som idag. Inte i drinkar.

Plats 5.
Övrigt.
Övrigt som kan störa en A som sitter på jobbet.


A. Lätt bitter. Och gammal. Och trött. Och singel. Och med ont om mat hemma.*


*Okej, kan det bli mer synd om mig?. Har en sprucken nagel på stortån dessutom. Ser rätt läbbigt ut.

6 Comments:

Blogger puman said...

Hittade din blogg idag. Den rockar, så den blev inlagd bland mina favoriter! Varför räkna får när man skall sova när man kan räkna frågor och andra väsentligheter? Du har en skön stil!

Kram Jenny

9:39 em  
Blogger Ängeln said...

Lägg till ungdomar som står i vägen och inte verkar ha någon som helst förståelse för att det finns andra som vill gå in eller ut genom dörrar.

*Kan inte sprickan vara anledningen till att du är singel? Det är alltså din stortå som är belsebub och inget annat!

8:52 fm  
Blogger Ninde said...

Pensionärer? "De där gamla är ju sju resor värre än alla yngre. De bara står överallt och är allmänt i vägen. Inte flyttar de på sig heller." För att citera mitt helg inlägg, för en gångs skull är vi eniga a. Spår dock att vi kommer ge igen med samma mynt när vi blir gamla, he he ;)

11:34 fm  
Blogger A. said...

Puman: Tackar tackar...
Och kramar också. Inte illa alls. Kram !

Ängeln: Sant, vi lägger till dem. Men gillar inte att mina tår jämförs med Belsebud.

Ninde: Klart vi kommer. Jag ska vara en sjuhelvetes jobbig och grinig pensionär... ;-)

12:09 em  
Blogger Ängeln said...

Din tå måste det väl vara? Anklagade endast din stortå för att vara Belsebub. Men tänkte ju att det var ett bra tips till mamma A?

2:29 em  
Blogger Mr K said...

Till deras försvar så är det ju middag de gamla äter vid klockan tolv , följt av kvällsmat kl 16 och läggdags efter Gokväll.

11:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home