fredag, februari 15, 2008

Il Consigliere...

Jag har en kollega som har som vana att ha relativt uppknäppta skjortor. Och envisa sig med att stoppa in handen innanför skjortan när han sitter och pratar. Jag vet inte om jag gillar det.

Sen så är det sol ute.

Och nu gäller snart middag med mina bröder. Lillbrorsan har ju fyllt år. Så som familjeöverhuvud* när Pappa A är borta tar jag mitt ansvar och tar hand om La Famiglia. Ikväll väntar amerikansk mat och stirrande på konstiga gitarrer och bilder på 70-tals band.

Sen imorgon 30-års fest som jag sitter och klipper ihop en liten film till. Men nej, inte just nu på arbetstid. Då har jag ju annat att göra...

Sen tror jag att söndag blir vikt åt rast vila medelst framstupa sidoläge i sängen. Eller kanske soffan.


A.

* När Pappa A är hemma är jag bara consigliere.