onsdag, februari 20, 2008

Brustna illusioner

Men vi börjar med de goda nyheterna. Efter ha svettats så jag fick vrida ur pyjamasen med Rosa Pantern på i natt så är jag idag feberfri och hyser goda förhoppningar om att överleva.
Det känns bra.

Nu till det tråkiga. Mina illusioner är förstörda. Jag har i många år sett mig som ett bra exempel på en lämplig hemmaman. Jag har kvalifikationerna.
Jag kan laga mat.
Jag kan diska.
Jag kan tvätta.
Och framför allt. Jag har alltid älskat dag-tv.

Men nu, vad fan har hänt. Det är extremt dåliga program på tv på dagtid. Det är iofs Falcon Crest som jag en gång följde slaviskt men i övrigt. Något konstigt program med Malou fån Sivers. Dr Phil. Rachel Ray?
Jag hade hoppats betydligt mer på fler avsnitt av tex Martha Stewart som verkar vara en rekorderlig kvinna. Och mer sit-coms.
Men nej. Jag är uttråkad. Och förvirrad.
Och frågorna hopar sig.


Är mitt liv inte vigt åt att bli en hemmaman som kan ta hand om familj, mat, tvätt och tv mot en smärre veckopeng?

Nej, blir nog till att leta sig tillbaka till jobbet på fredag kanske.
Men roligt känns det inte. Det svider att få illusioner krossade.


A.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Jag som trodde hemmafru/man livet mest bestod av att glassa runt på gymet, skvallerluncher med likasinnade och shoppa för någon annans pengar? ;)

Så kommer du och försöker krossa mina illusioner. Jag som så hade sett fram emot att vi skulle bli grannar på Wisteria Lane.
Nu ledsen.. :(

2:59 em  
Blogger A. said...

Jag med. Mycket ledsen. Men det kanske kan komma kontra-information om vad man ska göra?

3:22 em  
Blogger Ninde said...

Kontrainformation? Se ovan..;)

3:36 em  
Blogger Ängeln said...

Jag har lösningen! Du måste ha kanaler som Discovery.. så att du helt plötsligt kan redovisa mastodonternas väl och ve.

Är chockad över Martha Stewart. Rekorderlig kvinna..hmf? Före eller efter fängelset? Har för övrigt svårt för program där allt endast är perfekt.

This steak is sooooo wonderful! It's amaaazzzing.. men det är väl det du hoppas på ;)

3:40 em  
Anonymous Anonym said...

Day TV suger....Morning TV med Bevvan e däremot kvalité! ;-) Idag var det bra & jag såg fram emot 2morrow men då skall jag vara på jobbet & steka pancakes så jag MISSAR det!!! OM du tittar så måste du let me know om David & DOnna blev ihop iegen & hur det gick med Dylan and his old man!

4:07 em  
Blogger A. said...

Ninde: Sant men jag måste ju ha någon att göra sånt med!

Ängeln: Du har så rätt att jag bara sitter och nickar för mig själv här i soffan. Och ja, MS har ju ställt till det lite men jag gillar henne :-)

PPPOlly: Lovar att hålla dig underrättad!

9:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home