måndag, februari 18, 2008

7 säkra tecken...

På att A är verkligt sjuk. Alltså riktigt sjuk. Nu pratar vi inte om symptom som feber, snuva, hosta och allmänt äckligt utseende. Utan säkra tecken på att jag verkligen är sjuk.

  1. Jag har köpt vindruvor. Det ger man till folk som ska dö på sjukhus.
  2. Jag har haft samma kläder sen i lördags.*
  3. Jag har ringt mamma utan att vilja något bara för att prata med henne. Hände senaste -99 när jag fick veta att jag fick utbytesstudentplatsen.**
  4. Jag har handlat yogurt. Det är ju så milt och bra för magen. Och lätt att få i sig. Att jag hatar yogurt är inget jag tar hänsyn till.
  5. Jag har inga teskedar kvar som är rena då jag tar en ny till varje kopp te.
  6. Min tv har, på allvar inte varit avstängd sen i lördagsmorse. Jag orkade nämligen inte stänga av den när jag gick och handla. Och jag tänkte på det innan.
  7. Jag blir på allvar arg när jag inte får upp en ask med näsdukar på flera försök.***

A.

* Något plagg kan ha bytts. Men generellt.
** Klart jag ville något. Ville att någon skulle tycka synd om mig men det lät så patetiskt att skriva direkt.
*** Ni förstår hur svag jag är.

13 Comments:

Blogger S said...

Hahaha!

Alla tecken. Men nu kommer du bara bli bättre. :)

10:14 em  
Blogger A. said...

Kul att mitt sjukdomstillstånd kan roa dig ;-)

9:07 fm  
Blogger Ninde said...

Naturell yogurt. Jamen, det är ju så milt och bra för magen..och precis hur äckligt som helst..:/

*krya*

(Fast är du pigg nog att gå och handla ordnar det sig nog. Även om ni killar generellt sätt blir döende;)

10:15 fm  
Blogger A. said...

Gå och handla? Tog bilen. Är exakt 103 meter till affären...

10:29 fm  
Blogger Ninde said...

"Jag orkade nämligen inte stänga av den när jag gick och handla. "
My bad. Det där med att åka och gå kanske är svårt ibland..? ;)

10:34 fm  
Blogger A. said...

Förstår hur du tänkte... ;-)

10:58 fm  
Blogger Ängeln said...

Ingen diskmaskin?

Skrattar rått..

11:33 fm  
Blogger A. said...

Nej ingen diskmaskin. Är singel...


Och den var låg.

12:50 em  
Blogger Peppe said...

Stackars, stackars dej! Och det stämmer angående vindruvor. Då vet man verkligen att man ska dö.

1:35 em  
Blogger Ängeln said...

Nästa gång du kör till affären köp plastskedar... ;)

1:54 em  
Blogger Ninde said...

Eller diskmaskin...he he

..och varför skulle inte singlar ha diskmaskin? För att de vill leva student-äta-ur-kastrull när du inte orkar diska liv? Att varje gång du bjuder hem folk få avsluta kvällen med ett berg av disk?

3:26 em  
Blogger A. said...

Peppe: Äntligen rejäla sympatier. Precis därför jag gillar dig..

Ängeln: Bra tänkt!

Ninde: Om man är så slö att man generellt inte orkar diska ett glas, två bestick och en tallrik om dagen så har man nog en förklaring till singellivet. Jag orkar normalt det och tänker dessutom på miljön och elförbrukningen i världen... ;-)

4:17 em  
Blogger Ninde said...

*Tss* Själva diskandet är väl inte problemet, men disk ståendes framme är ju rätt osnyggt...
När du får oväntat besök. Eller besök överhuvudtaget. Om det är nåt du känner till?

Och du har naturligtvis alltid rätt. Är ju mest miljövänligt att diska varje tallrik för sig i rinnande vatten och sen ta bilen till affären 103 meter bort ;)

4:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home