torsdag, februari 21, 2008

Le Hjälp

Nu behöver jag lite hjälp. Jag håller på att hosta ihjäl mig. Febern är borta men jag hostar som en dåre. Ja, ni förstår.

Jag vägrar dessutom gå till läkare. I alla fall just nu när jag är på bättringsvägen. Men för att bli av med hostan behöver jag er hjälp.

Era bästa husmorstips för att bli av med hosta/förkylning. Och säger det direkt, lite mer tankemöda en "öh, ta en whisky" kräver jag av er. Dessutom tycker jag ni som läser men aldrig kommenterar kan komma med några tips också.

Och jag är ju lite sjuk så ni kan inte säga emot.


A.

8 Comments:

Blogger 404 said...

Jag dricker Quilla simplex. Väldigt gott och skönt för halsen. :)

9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Te (jag pimplade te för att åtminstone verka frisk på jobbet och det funkade fint, jobbade på dagen och hostade på natten) och Koskenkorva Salmiakki (som hostmedicin fast bättre). Så enkelt är det, men sedan var jag hemma i fyra dagar och vilade och det funkade ärligt talat bäst.

9:53 em  
Blogger Ängeln said...

bisolovon eller nåt... gå till apoteket och kolla med tanterna!

10:06 em  
Anonymous Anonym said...

hörru, gå nu genast till doktorn. sambon åkte på lunginflammation för att han hostade för länge...

12:18 fm  
Anonymous Anonym said...

En doktor kan skriva ut Lepheton som är en underbar hostmedicin. Den är både slemlösande och hostdämpande.
/Kristina K

7:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Min moster har blandat två hostmediciner åt mig...det blir kickass effekt...man slutar hosta & så sover man som en gris( för det är litte morfin i tror jag :-))
Tyvärr vet jag inte vilka hon blandar....solly...

8:32 fm  
Blogger ajja said...

Jag fick en inhalator som fick min hostreflex att tagga ner när jag bodde i sthlm och hostade i fyra månader. Och jag hostade illa, varje dag. Du måste kolla upp det där seppo! Kan vara luftrörsshit vettu.

11:27 fm  
Blogger A. said...

Tackar för alla tips...

Jag tror att Malins vinner. Mest orginellt och känns roligast ;-)

1:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home