måndag, februari 25, 2008

Jag vet inte jag...

Men om man tittar på melodifestivalen och det är en kille som sjunger på bosniska eftersom Christer Björkman sagt åt honom att göra det. Känns det då inte lite taskigt.

Utan att veta hur många i Sverige som talar bosniska så känns det som Christer Björkman gett honom en rejäl uppförsbacke. Och är det verkligen så att vi måste vara så jävla internationella i allting i Sverige? Ska vi inte satsa på att hitta 40 låtar som man inte skäms över först?

Och är det något annat land som satsar så stenhårt på melodifestivalen som Sverige?

Känns lite som de andra länderna skrattar åt oss. Och det är nog ingen annans fel än ditt Christer. En viss överseriösitet.


Nej, nu bojkottar jag resten.

Men Kristian Luuk är kul.
Kanske han kunde få något program som han sköter själv? Typ en talk-show tror jag skulle passa. Men vad vet jag.

A.

14 Comments:

Blogger Ninde said...

1.Killen sjunger kanske en nidvisa om Christer?

2. Tittar du fortfarande på det där? ;)

11:39 fm  
Blogger A. said...

1: Det skulle kunna vara så. Och det vore roligt.

2. Ja, men säg det inte till någon. Och sen så var jag ju sjuk. Eller typ...

12:14 em  
Blogger Ninde said...

1. Då säger vi att det är så..

2. Att du är en sjuk typ? Hm..dina ord A. Inte mina ;)

2:00 em  
Blogger A. said...

Nu vrider du rätt bra på mina ord va?

2:14 em  
Blogger Ninde said...

a: Vrida, vred? ;)

2:40 em  
Blogger A. said...

Nu böjer du ord...

Jag talade i presens. Misstänkte nämligen att du precis när jag skrev det så satt du och förvrände mina ord. :-)

3:27 em  
Blogger Ninde said...

"Förvrände?" Kanske kan du rentav översätta det från The Hoodsslang till rikssvenska? ;)

3:39 em  
Blogger A. said...

Du är på hugget idag. Som alla (utom du då)förstod så har jag förkortat bort g:et i förvrängde...:-)

Detta för att i en eventuell framtid när bloggen ges ut som bok så spar vi papper...

4:00 em  
Blogger Ninde said...

a: Så du har "förkortat bort" :D Är det så du gör när du spelar afapet med?

När bloggen ges ut som bok? Då vill jag fan ha royalty för kommentarerna... :D

4:31 em  
Blogger Ninde said...

..och här förkortade jag bort l:et för din och trädens skull ;)

4:46 em  
Blogger A. said...

Haha... Royalty? Tänkte ju skänka allt till Rädda Barnen men räknar bort din del från det vi ger till de stackars små liven. ;-)

Och visst är det smidigt med förkortningsprincipen?

5:01 em  
Blogger A. said...

Eller är Afapet det polisen håller på med när de klappar till en viss sorts demonstranter med batongen? En lek jag kan respektera...

5:03 em  
Blogger Ninde said...

a: Jag hade iofs tänkt köpa regnskog för pengarna. Så att även rädda barn kunde andas i framtiden. Men visst, visst..;)

Jtesmdgt! :)

5:16 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha tror du är något på spåren där...

3 strikes and you're out va? ;)

5:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home