torsdag, mars 06, 2008

Varför trodde jag något annat.

Jag tänker börja med en klassisk GBG-skämt. Jag kom på det igår när jag var i Falun. Och fick beskrivningen "...Du kommer få gå genom en lång gång sen..."

Är det det som är Falun gong?

Sorry. Men jag var tvungen.

Sen på vägen hem stannade jag hos lillbrorsan i staden som luktar ömsom kaffe ömsom pappersbruk. Och i undantagsfall Ahlgrens Bilar.*
Hypotetiskt. Du är mitt syskon. Jag kommer och hälsar på dig.
Bjuder du på middag då? Eller tar du för givet att jag bjuder dig på restaurang?**

När han är hemma betalar jag. När jag hälsar på betalar jag. När vi är på tredje ort betalar jag eller M&P.
Jag vill vara student igen.


A.

4 Comments:

Blogger Ninde said...

Du min storebror? Du erbjuder dig att bjuda såklart*. Alternativt har du med dig en skitsnygg killkompis som bjuder. Åtminstone är det så jag alltid föreställt mig att en storebror skulle vara. Och du vill väl inte krossa mina illusioner? ;)

* Eftersom jag är ebarmligt snäll så hade jag säkert lagat middag åt dig ibland med. Men principen a, principen..

9:55 fm  
Blogger A. said...

Han jobbar som du. Och jag tycker ju synd om honom. Fattig student. Och han bjöd ju på kaffe sen.

2:17 em  
Blogger Mr K said...

Göteborgshumor är gravt underskattad.

11:36 fm  
Blogger A. said...

Mr K: Jag tror du har rätt. Men jag kommer aldrig erkänna det...

2:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home