tisdag, mars 11, 2008

Le Don

När man får ett sms av en kompis som säger

"...Du vet att Tindra, din Guddotter fyller 3 idag va?..." Då måste man helt enkelt svara.
"...Jag vet har det inlagt i mobilen, tänkte ringa och säga grattis ikväll och komma förbi med en present i helgen..."

Nu har vi bara ett problem. Jag är knappt hemma i helgen. Och med kompis i första meningen menar jag givetvis hennes pappa.

Vad gillar 3-åringar? Förutom godis.
Harry Potter?
Hästar?*
Mjukisdjur?
Godis?**
Djurgårdsmössa i rosa?***
Radiostyrd helikopter från teknikmagasinet?****


Eh, hjälp?


A.

* Leksaksvarianten fick hon i julklapp.
**Får hon alltid av mig. Jag får alltid en sur blick av föräldrarna.
*** Har hon naturligvis redan fått.
**** Antagligen det pappan uppskattar mest.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Ponny a, en egen ponny blir bra..;)

3:49 em  
Blogger A. said...

Kan ha lovat henne att hon ska få en sån någongång. Och hon har ju hästminne... :-)

4:11 em  
Blogger Ninde said...

Såklart hon har. Hon är ju tjej. Vi glömmer ingenting som kan vara till din nackdel vet du väl? ;)

..och du vill väl inte bryta ett löfte till en liten tjej va? Lära henne att män inte är att lita på? Va va? :)

4:28 em  
Blogger A. said...

Vad kostar en ponny?

4:33 em  
Blogger Ninde said...

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=153635

He,he,he..;)

4:50 em  
Blogger S said...

Något från Brio. Asballt att få banka och bygga ihop saker.

8:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home