fredag, mars 14, 2008

Le Kväm

Igår satt jag på kurs hela dagen. Det innebär generellt att man inte hinner göra något av det som man måste göra. På en hel dag.

Är det då inte lite ironiskt att kursen handlar om effektivitet. Lite som att bygga ett vasaskepp i badkaret.

Kvällen avslutades sen med samkväm. Mitt nya favoritord. Jag ska börja samkväma mer tror jag. Hur som helst, närmaste chefen var med och vi hade gjort lite bra affärer. Så det slutade med att de fick leta fram ett par flaskor bubbel på den lilla kvarterskrogen. När korken gick av när servitören försökte öppna den tar jag som ett tecken på att det serveras väldigt lite skumpa på Söder.

Sen satt jag och kollade på folk ett tag. Sjukt vad lätt det är att känna igen ett par på första dejten. Ännu roligare är sen att konstatera att åtminstone en av dem tycker att det är ett misstag. Internetdejting?

"... Jodå, jag är 185 cm* och vältränad, bryr mig om kläder och utseende** och gillar träningen och idrott***..."

Oj så besviken hon såg ut tjejen. Jag skrattade.


A.

* När jag står på en pall.
** Jodå, men inte mitt eget. För korta jeans är inne.
*** Har varenda sportkanal hemma. Tittar mer än gärna...

5 Comments:

Blogger Felicitas said...

Hahaha! Synden straffar sig själv, som det brukar heta.. :)

12:34 em  
Blogger A. said...

Man brukar säga så va :-) Eller som jag brukar säga. Ibland hoppar sanningen upp och biter dig i häcken..:-)

4:21 em  
Blogger S said...

Haha! Blind dates är ju skitskoj. Och helt livsfarligt.

9:53 em  
Blogger A. said...

Hehe. Jo visst kan det vara kul. Och ibland minst lika kul att sitta och titta på hehe...

4:50 em  
Anonymous Anonym said...

Exakt det har jag varit med om nnär jag blajndejtade Han sa sig vara 185 ..när vi satt på en parkbänk och pratade så dinglade han med benen, såg faktiskt ut som Toker :(

12:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home