måndag, mars 24, 2008

Le Påsk, språkförbistringar och rankinglista...

Påsk. Helgen som firas tack vare dödsstraffet. Kanske min favorithelg förutom jul.

I år. Som förra året. Och året innan dess samlade la famiglia A uppe i Härjedalen för att åka skidor, vara irriterade på varandra och spela sällskapsspel. I år en ny deltagare. Le Twins hundvalp som raskt kilat förbi A som mammas favorit på hennes rankinglista*

Kallt är en bra sammanfattning men också två dagar med strålande sol och en dyngrak lillbrorsan som följde A i fotspåren på krogen på påskafton.
Innan dess hade Le Twin släppt en nyhet som kommer påverka mammas rankinglista. Han och hans dam ska ha barn. Alla glada och mamma såg tårögd ut när hon sa

"...Jag hoppas det blir en liten tjej så jag kan köpa massa klänningar och sånt**..."

Pappa A svarade något i stil med att Sthlm kommer få uppleva en köprush utan desslike.
Lillbrorsan vart också glad. Så glad att han högt och tydligt deklarerade

"..Fan va' coolt. Jag ska bli grandpa..."
Han är sådär bra på språk.

Sen vart det påskafton. Och mamma glömde köpa påskägg till mig. Fan. Inte nog med att jag som bäst är 5:a på rankinglistan, efter ofödda barn, hundvalpar och blivande föräldrar, jag fick inget godis.

I övrigt har jag haft en bra påsk och tom blivit lite solbränd.


A.
* Hon har aldrig offentlig gjort den. Men jag vet...
** Hon hoppades ju in i det sista att Lillbrorsan var en tjej. Det gjorde vi alla.

11 Comments:

Blogger Ängeln said...

Beklagar! Jag fick inte heller något påskägg... snyft!

9:55 em  
Blogger Ninde said...

Jag fick inte heller något påskägg. Eller jo. Jag fick ett. Men gav bort det. Så det räknas inte.. Å grattis till att bli "twin-grandpa" ;)

9:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Farbror A, så sött :)

12:57 em  
Anonymous Anonym said...

Farbror A, så sött :)

12:58 em  
Blogger Ängeln said...

Bytesaffär för påskägg räknas inte Ninde! Så du har all rätt att kräva in ett påskägg... Försökte med både mamma och pappa. Helt utan effekt.

8:15 fm  
Blogger A. said...

Ängeln: Minst lika synd om dig...
Ninde: Det räknas. Ger man bort det får man skylla sig själv. :-)
Ida: Jag tror du har helt rätt.

11:13 fm  
Blogger Ninde said...

Ängeln: Du har rätt!
A: Du har fel. Elakt fel. Som vanligt..;)

11:24 fm  
Blogger A. said...

Hur kan man gnälla om att man inte har fått några påskägg om man ger bort sitt?

Och då blir jag elak? Småsint... ;-)

2:14 em  
Blogger Ninde said...

Var ju mest äckliga sockerägg å sånt i det. Inte en skumsvamp i sikte..:( Å dessutom räknas inte sånt man får i jobbet. Sådeså..

Elak ja, och småsint av dig..;)

3:22 em  
Blogger A. said...

Okej då. Jag är ond. Men hacka inte på sockeräggen. De är oskyldiga...

3:29 em  
Blogger Ninde said...

Men äckliga..;)

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home