måndag, april 07, 2008

Läskigast idag.

Jag har svårt för.
Linda Rosing.
Carola.
Carina Berg

Kanske så enkelt att kvinnor som tar plats skrämmer mig. Det är förmodligen någon annans fel. Men är det inte något lite konstigt med dessa.

Men utan tvekan läskigast är Agneta Sjödin. Vad har egentligen hänt med henne.
Såg henne på nyhetsmorgon läsa högt ur sin egen bok om Petrus.
En lärjunge.

"och här la jag in en liten kärlekshistoria för det vet man ju inget om"

Funderar på att skriva en bok om Jesus. Han ska vara pirat. För det vet man ju inget om.


A.

Ps. Sen är inte höjden av pinsamhet att vara med i Så Ska Det Låta och sjunga sina egna låtar? Nästan som att ta pilgrimsfärder utan att veta varför man går dem. Eller hur Agneta. Men det kan man ju läsa på efteråt. Eller bara strunta i att erkänna.

8 Comments:

Blogger Kanalisera said...

Eller hur!!! Man skulle ju kunna tro att höjden av pinsamhet var att titta på Så ska det låta, låta sig uppröras och erkänna det, men icke. Höjden av pinsamhet är att sjunga sina egna låtar i programmet.

Jag är heeelt överens.

10:01 em  
Anonymous Anonym said...

Jag och zany älskar Carina Berg. Gör det att du per automatik inte gillar oss längre?

7:45 em  
Blogger Peppe said...

Jag måste verkligen satsa mer på svensk populärkultur annars kan jag inte delta i era diskussioner.

8:22 em  
Blogger A. said...

Kanalisera: I'm with you...:-)

Ida: Men Ida... klart jag gillar er. Ni behöver inte alltid ha rätt för det... ;-)

Peppe: Vi får samla ihop oss till en utbytesdag i Svensk/Finsk populärkultur. Jag tror fortfarande att Leningrad Cowboys är det hetaste ni har... Och Väinö Linna... :-) (Papper är för stort för att kunna nämnas med de andra lycksökarna ovan)

10:34 em  
Anonymous Anonym said...

Men hallå hojna Linda Bengtzing då?
Jag ryser fortfarande åt "Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända citatet i Hedmanhärvan...

10:06 fm  
Blogger A. said...

Anonym: Du har så rätt... :-)

11:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha, Jesus som pirat; passar bra för det måste ju vara praktiskt att kunna gå på vattnet ifall man skulle halka då man äntrar bytesskeppet ;)

9:37 em  
Blogger A. said...

Gina: Hehe... du har så rätt ;-)

10:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home