tisdag, april 15, 2008

Vuxna män gör saker tillsammans i olika rum...

Idag var jag på ett kundmöte precis i min stil. Eller ett leverantörsmöte i alla fall.

Min lilla bekants företag tillverkar Videokonferans-system.
Alltså skulle det demas ordentligt.
Så vi satte oss i varsitt rum och videokonferansade med varandra. Så mycket tekniska prylar. Nästan så jag blev som mormor och precis som hon på äldre dagar trodde att jag kunde ta på personen på tv. Och att de pratade direkt med henne.

Fast i det här fallet så pratade ju personen direkt med mig. Lite som mormor trodde.

Annars har jag fått en genomgång av vårt intranät och hur vi, relativt rutinerade arbetare, ska arbeta. Den tog inte mer än 90 minuter. Gissa hur många säljare som tycker det är kul och inte skruvar på sig så att man håller på att skruva loss sittdynan på stolen.

Teammöten är alltid kul alltså.

Nästa teammöte ska hållas i Finland sägs det.
Jag föreslog båten hem.
Jag blev nedröstad. Men jag ska bearbeta dem lite...


A.