fredag, maj 02, 2008

För exakt 1 år sedan.

Idag. För ett år sen klev jag för första gången innan för dessa dörrar på det stora telekommunikationsföretaget med en magenta färgad logga. Som en novis.
Ny och grön.
Kunde inget.
Var lite lätt svettig och nervös.

Fick min mentor som inte hjälpt mig ett skit på ett år. Vilket han iofs klagar över.
Han ville ha fler frågor. Hehe.
Nu hjälper han mig att försöka hitta en blivande fru.
Han ser det som sin livsuppgift. Det går sådär. Eller rent ut sagt dåligt.

1 år.
Idag och jag tror det var det bästa arbetsmässiga beslut jag tagit. Eller jag vet.
Nu till det negativa.
1 år.
Det är ett jubileum va?
Var är allt folk?
Var är tårtan?

Jag misstänker surpriseparty.
För inte kan de ha glömt det och tagit ledigt?


A.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Eller också är det du som har glömt att alla är hemma och firar a's ettårsdag ?

*viftar med en ballong*

3:19 em  
Blogger A. said...

Kul firande utan han de ska fira... Menar du att de inte vill ha med mig.

Hmm... jag som trodde de gillade mig :-)

3:40 em  
Anonymous Anonym said...

Idag var det en gubbe på mitt jobb som firade 40 år på företaget....

4:56 em  
Blogger Charlie said...

MEH! Har du fortf inte lagt in mig som länk på listan.

Slö.

Kanske därför vi skiter i att fira dig.

Slö!

;)

Grattis!

1:56 em  
Blogger S said...

När jag kom till min nya avdelning hade de inget rum till mig och ingen hade någon aning om var jag skulle sitta. Jag kände mig verkligen efterlängtad.

Självklart firar de dig. Var och en på sitt håll. Säkert.

5:13 em  
Blogger puman said...

Hipp hipp hurra!!!

9:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home