måndag, juli 07, 2008

Le Helg

I fredags fick jag äran att köra lillbrorsan och flickvän till den stora staden. Alltid trevligt att kunna skjutsa någon. Även om Lillbrorsan av en slump i princip varje gång man sagt att det är okej att skjutsa honom råkar komma på att det är ett par till som ska hämtas upp och att det vore bra om man kunde ha en taxiskylt på taket.

Sen sova. Till klockan 03.00 på natten när jag håller på att dö av hunger. Men jag höll ut. Till klockan 06.00 typ då jag åkte till McD.

Sen iväg och hämta Geisha. Och åka till stan där solen alltid skiner och alla låter som tagna ur Hajk. Som vanligt en trevlig bilresa, trots att hon var vaken.
Sen RIB-båt. Öl. Singstar och mat.

Av kvällen kan vi konstatera att:
Jag sjunger så dåligt att jag börjar svettas.
Fotbollsmatcher på asfalt bara gynnar det dåliga laget.
Barn sover väldigt lätt och skriker högt.

Sen åkte jag hem. Med en ny TV i baksätet.

A.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

rättelse: barn sover lätt när a "sjunger" och skriker högt av samma anledning... vi andra kan ju hålla oss för öronen...

9:48 em  
Blogger A. said...

Lois: Förtydligande. Barnet har tydligen redan vant sig vid föräldrarnas ylande :-)

Och antagligen blev hon imponerad. Låg och tänkte att så där vill jag kunna sjunga när jag blir äldre. Jag hoppas att han kan lära mig en massa saker om livet hehe...

10:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home