fredag, juli 18, 2008

Le Helg...

Eftersom det är fredag idag innebär det att jag inte måste jobba imorgon. För att vara juli så innebär även det en annan sak. Enda helgen då jag inte har några planer.
Alls.
Så jävla skönt.

Så, så här ser A's helgplan ut. Ikväll när jag kommer hem (ni läser om ca två timmar) så kommer jag ge ogräset på La Casa A's soldäck en omgång med ogräsättika. Eventuellt testar jag det på grannungarna också.
Sommarlov är säkert bra för dem men de ställer till ett jäkla ljud.

Hur kan barn låta så mycket när de cyklar? Och varför har inga barn höga oranga flaggor på pakethållarna längre?

Sen så ska jag inte göra något mer. Imorgon ska jag kanske om det är bra väder ta en promenad. Det ingår i mitt nya liv. Promenadlivet.
Om det passar mig kommer jag förresten ganska snart börja gå med händerna på ryggen. Allt i min strävan att bli en skön rolig gammal gubbe.

Och eftersom Moi fick chansen häromdagen så ger jag er andra en chans. Imorgon runt 12.00 kommer jag vara på ett IKEA norr om stan. Jag är han i ljusa rutiga shorts och ljusblå pike-tröja som handlar en trähylla till Soldäck.

Vad ska ni hitta på?
Den som kommer med bästa förslaget får en A med sig. :-)


A.

10 Comments:

Blogger Ninde said...

Jag hade också tänkt åka till IKEA...

1:32 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ska försöka hitta på mina nycklar... ;-)

Nu väntar Rockweekend i Kilafors!

EUROPE!!!

2:29 em  
Anonymous Anonym said...

Dagtid ska jag läsa en rolig bok, en på sitt sätt rolig bok om legal english samt diverse rapporter om MiFID för att få ihop en rapport om det under nästa vecka. Kvällstid vill jag helst sova en massa, men det blir lite vin och fina vänner någonstans där också.

2:31 em  
Blogger A. said...

Ninde: Då får vi se om du är lika duktig som Moi...

Geishan: Just ja. Hade inte jag lovat att jag skulle med. Glöm det. Det ska jag inte. :-)

Malin: Satsa lite mer på vänner och vin. Roligare än legal english... utan att veta säkert så lovar jag det...;-)

3:04 em  
Anonymous Anonym said...

fast som en ganska utpräglad a-personlighet, så ser jag poängen med att vara hemma och studera legal english, för då kan jag göra kommande arbete ännu bättre och då kanske det leder dit jag vill och jag vill så mycket att hoppar upp och ner. typ.

3:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har sprungit på Ikea i dag och letat men jag måste ha missat dig... Lekte du i barnhörnan eller? :)

10:43 em  
Blogger A. said...

Y: Jag var där. Och faktiskt klädd exakt som jag lovade ;-)

Men hängde mest vid hylla Gorm. ;-)

Malin: Helt rätt man ska vilja mycket. Men ibland blir det jobbigt att hoppa upp och ner för mycket ;-)

1:11 em  
Anonymous Anonym said...

jovisst, men det blir inte å andra sidan inte mycket gjort om man ligger stilla i soffan ;)

7:22 em  
Anonymous Anonym said...

Gorm känner jag inte igen alls.. Jag tog mig knappt från köksavdelningen. Snart ska jag och Ikea ha ett lååångt uppehåll:)

8:50 em  
Blogger A. said...

Malin: Måste det alltid alltid bli så mkt gjort? ;-)

Y: Jag gjorde slut med IKEA i helgen. Ska skicka en fråga chans-lapp till deras nätsida istället...

10:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home