fredag, juli 11, 2008

Le Toastmaster...

Imorgon ska det toastmastras.
Och ja, jag är lite nervös. Även om jag är säker på att jag kommer vara grym.
Så jävla grym. Faktiskt.
Inte för att jag själv ska framstå som en fåne eller idiot men för att brudparet inte ska vara nöjda.*

Men det går nog bra.
Lite nervös är jag minsann för serveringspersonlen. 4 stycken 19-åriga tjejer som ska coachas fram till stordåd av A. :-)

Och det blir nog ett av de första bröllopen**, middagar, bjudningar där jag kommer vara mer eller mindre nykter under mat och efterrätt.
Och blir det stelt så har jag förberett lite saker som nog roar upp.
Åtminstone tycker jag att det är kul.



A.

* Antagligen för att jag är en sån jäkla omtänksam och snäll kille. Nästan så jag skulle citera vad en kompis fick höra när han ville ha med en tjej hem från krogen. Börjar nästan misstänka att det gäller mig med...

"...Nej, du XX, jag vill men du är inte en sån kille man bara ligger med, du är alldeles för snäll för det..."

** Har ju bara vart på ett bröllop tidigare iofs...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

"** Har ju bara vart på ett bröllop tidigare iofs... "

Och då var du fan inte nykter...

4:39 em  
Blogger A. said...

Nepp. Det är korrekt. :-)

6:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home