tisdag, juli 08, 2008

A pratar strunt...

En av mina favoritegenskaper är min förmåga att prata om saker jag inte har en aning om och i mitt tycke verka rätt påläst.

Därför har jag diskuterat bostadspolitik under hela lunchen med en kund som avslutade med att säga att det alltid är intressant att diskutera lite större frågor än de vi avhandlar vid förhandlingsbordet.

Jag höll med och kände mig lite stolt. Sen i bilen tillbaka till Le Office funderade jag på vad jag sagt. Kom inte ihåg ett ord. Men nöjd var jag.

A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

HAHAHAHA...vilken intressant konverastion vi skulle ha...Jag gör EXAKT samma sak!!

3:48 em  
Blogger A. said...

Haha. Ja vi skulle nog sitta som två dårar och ljuga brallorna av oss för att verka klipska.

Se till att fixa sol i GBG till helgen den 25-27:e! ;-)

4:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gör likadant, fast i skrift stället. Jag är en hejare på att skriva långt och mycket och bre ut mig, så att det nästan blir minst 10-sidorsuppsatser varje gång jag ska skriva något. Utnyttjat detta till att skriva långa utläggningar om i princip ingenting i alla arbeten och uppsatser under åren och alltid väntat mig att någon, ska upptäcka mig och inse att det är bara är tomma ord och inte så mycket substans i resonemangen. Men det verkar som att jag fortfarande lurar dem...

Och titta. Om det finns ett VM i långa kommentarer, så tänker jag minsann placera mig högt.

9:51 em  
Blogger A. said...

Malin: Aha. Du jobbar efter utnötningsmetoden. Om jag skriver massor orkar ingen läsa och på så många sidor får jag med något viktigt... ;-)
Fast jag orkar ju läsa...

10:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag har alltid anat att det inte är det någon som läst mina fina uppsatser längre än till innehållsförteckningen, så ja, utnötningsmetoden fungerar kanske. Ser mycket framemot att skriva de sista uppsatserna på universitet innan examen i alla fall. Ska bli så fint så fint med ett par hundra sidor eller så.

Tur att någon läser ;)

12:49 em  
Blogger A. said...

Hörru... Skaffa sig en (ny) blogg. Betyder det att det finns en gammal?

Berätta genast!

1:20 em  
Anonymous Anonym said...

det har funnits både en och två och tre bloggar sedan 2005. alla är dock raderade, i promise. men en ny...jag gillar tanken.

1:40 em  
Blogger A. said...

Räknar kallt med den länken :-)

11:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home