torsdag, augusti 28, 2008

Le Inredningstips...

Ikväll ska det inredas på nytt sätt i La Casa A.

Ett nytt soffbord har inhandlats. Ett fint. Och lite större. Perfekt för att få plats med mina pistage-nötter på.

Och en lap-top. Och en telefon.
Och kanske ett glas vatten.
Stabilt är det också. Det är bra.

Annars hörde jag på radio en konstig formulering.

"I södra afrika kommer en halv miljon människor behöva mat inom ett halvår".

Gör det dem så speciella? Eller var det en praoelev som skrev manuset.


A.

4 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

Behöva mat inom ett halvår?
"Alltså, jag lever på svältgränsen, men jag kan vänta ett halvår...?"
Vilket riktigt dumt formulerad mening...

4:28 em  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ..du är rolig du ;)

5:38 em  
Blogger Lost in translation said...

jag gillar din stil - behöver vi säga mer...nej trodde inte det heller:)

5:46 em  
Blogger emster said...

Hihi: mat i afrika grejen.

Fniss.

2:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home