söndag, augusti 24, 2008

Snabb sammanfattning

Lugn fredag.
Match lördag morgon. Vinst.
A var usel.
Hets åkning till syd-norrländsk stad för 30-års fest kombinerat med kräftskiva.
A stelare än någonsin i benen. Han är uppenbarligen nästan 32 år gammal.* Någon borde säga åt dåren att sluta spela. Han blir dessutom inte snabbare heller.
Kräftskiva.
Sånger. Snaps.

Iskallt ute. Temperatur under natten 1 grad!!!
Vaknar sex då småbarn tydligen fick tas med på festen och de ska äta i det kök där jag sover.
Vägrar hjälpa till att städa. Är jag gäst är jag gäst. Jag underhöll de andra gästerna.
Åka hem.
Få samtal om att jag glömt alla mina kläder där. Onödigt.


Snart sportradion och Dif-matchen.
Sen måndag och få se om jag (och 2000 andra) har jobbet kvar. Inte roligt.


A.


* Ni har inte glömt va? ;-)

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Nä, vi har inte glömt att a blir ännu äldre snart...;)

10:45 fm  
Blogger Ängeln said...

Lycka till!!!

12:52 em  
Blogger A. said...

Ninde: Nepp det stämmer. Jag har inte heller glömt det... ;-)

Ängeln: Tack. Det gick bra. Men inte för alla i gruppen tyvärr.

2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home