måndag, oktober 20, 2008

Tips från coachen... Borrhammare

När jag fyllde 30 år fick jag en borrhammare. Av mina kompisar.

Igår packade jag upp den. För att slagborra en grym betongvägg.
Som vanligt när jag* ska utföra kroppsarbete med maskiner så iklädde jag mig workwear. Alltså jeans och bar överkropp.

Nu vill jag i fortsättningen varna alla killar för det. Det är ingen rolig syn när man borrhammrar för fullt att se sin kropp röra sig till vibrationerna från en borrhammare.
Har ni sett killen som får en kanonkula i magen. Då är ni på rätt spår.

Jag bytte spår och satte på mig en t-shirt. Mycket bättre resultat.
Sen så tog jag lite betongspån och kletade över mig så det såg ut som jag slitit som fan.

Så dagens tips lyder.
Allt som känns rätt är inte rätt. Speciellt inte när det gäller att kombinera kläder efter borrhammare.

A.


* den normale killen

3 Comments:

Blogger Ninde said...

*LOL*
Tycker iaf att du gjort dig förtjänt av en massa handymanpoäng för din bedrift. Åtminstone om slagborrmaskinen var en sån där tung och dyr sak som låter mycket..;)

3:59 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

ASG!
Det här måste jag komma ihåg! Nästa gång maken skall borra skall jag förorda bar överkropp...Hi, hi, hi!

5:43 em  
Blogger A. said...

Ninde: Handyman poäng ska jag ha. Minst hehe...

Fru R: Gör han inte det? Märkligt. Inte kan det vara bara jag... Tycker du kan ställa det som krav ;-)

7:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home