torsdag, januari 22, 2009

Re-assigned

Ojdå. Mitt strålande jobb som gudfar har spridit sig som ringar på vattnet.
Nu är det en liten kille som kommer att få världens bästa gudfar.
Inte nog med det. Jag får en assisterande gudfar att lära upp.
Ett prospect. En protege.
Ska lära honom allt jag kan.

När det gäller barnet så jobbar jag mycket efter devisen att barnen ska känna sig trygga att vända sig till mig om vad som helst. Lite; "...om du har problem, då kommer du till mig..."
Rätt coolt. Man skulle nästan kunna göra en film om det.


A.

9 Comments:

Blogger Ninde said...

Har du fått in den rätta släpiga rösten än då? :D

9:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag fick dock förtroendet först. Sen sa din tvillingbror: Vi får väl antagligen fråga A också så han inte blir sur...

Sen är det så att jag håller i grabben när han ska döpas. Verkar som att du är assisterande Don :)

9:57 fm  
Blogger A. said...

Lb via A. Eftersom någon namndroppar A's namn hehe...

Så här säger LB:
Jag fick dock förtroendet först. Sen sa din tvillingbror: Vi får väl fråga A också kanske så han inte blir sur...

Sen är det så att jag håller i grabben när han ska döpas. Verkar som att du är assisterande Don :)

9:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Du är välkommen att bli min consigliere. Ett ganska ärofyllt uppdrag.

Enligt wikipedia: Familjens consigliere står närmast familjens "don" och brukar vara den man som familjens "don" litar på mest.

9:59 fm  
Anonymous Anonym said...

A Hagen! Rätt coolt, så du får nöja dig med det

10:02 fm  
Blogger A. said...

Hehe. Alltså kommer jag berätta för dig vad du ska göra... Som vanligt. :D

11:01 fm  
Blogger Serafim said...

A: du inser att det är du som kommer att få pynta för presenten va?

11:42 fm  
Blogger A. said...

Serafim: Ja... det har jag förstått...:D

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

...please where can I buy a unicorn?

1:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home