tisdag, januari 20, 2009

Årets hyckleri redan i Januari

Så nu ska inga biljetter säljas till Sverige-Israel i Davis Cup tennisen...

http://www.expressen.se/sport/1.1438544/dc-matchen-sverige-israel-riskerar-spelas-utan-publik

Årets hyckleri och ge-mig-lite-media-tid-så-jag-kan-visa-att-jag-bryr-mig-fast-inte-om-något-som-kan-drabba-mig-själv.
Oavsett vilken skit som händer i Israel måste jag säga att det är jävligt märkligt att idrotten alltid ska pekas ut som sånt som ska ställas in.
Är det inte Jämo som ska bojkotta fotbolls-vm för vinna mediatid är det någon annan dåre.
Skulle vara intressant att se någon föreslå att vi ska bojkotta all import istället.
Men just ja, då får vi inga apelsiner.
Och inte sälja några vapen dit ner.
Slår ju ekonomiskt.
Så mycket var Palestina och Israelfrågan egentligen värd.

Blir så trött. Och ärligt talat.

Vem tror på allvar att Israel gråter blod över detta? Nej, men vi stöter oss inte riktigt med någon mer än några svenska tennisknodds inte får se sina idoler. Men de kan vi ju släta över. Vi låtsas ju att vi bryr oss.
Vore kul med ett riktigt bojkottshot någongång istället.
Men just ja, det kan drabba Sverige på riktigt.

Jävla tönterier.

A.

9 Comments:

Blogger Jäl said...

Väl talat broder!

9:01 fm  
Blogger Ninde said...

Känns ju himla aktuellt nu under trupptillbakadragande och vapenvila också.. Men kanske kan vi rentav ta åt oss äran. Säkert hotet om tennis inför tomma läktare som kommer garantera freden därnere. Håller med dig. Töntar.

9:58 fm  
Blogger emster said...

Jag håller också med!

Varför ska alltid sporten lida?

Jävla iddi!

2:35 em  
Blogger A. said...

Jäl. Word bro!

Ninde: Och dessutom så är det ju totalt verkningslöst. Mer än att rycka mattan under fötterna på småkids som vill se stjärnorna...

Emster: Ja, varför? Men det är väl rödvinsvänstern som leder dessa uppror. De som blev valda sist i brännboll. Och jag vet. De kan vara fantastiska människor ändå.

Men vägra Jaffa-apelsiner istället.

3:14 em  
Anonymous Anonym said...

Lägg energin på något annat :D

4:24 em  
Blogger emster said...

Fast Jaffa-apelsiner är ju så goda. Jag orkar inte protestera. All jävla frukt är typ från Israel. Kan Palestina bråka med, låt säga Lettland, istället...?

4:52 em  
Blogger A. said...

Ja, nja. Jag råkar ha en kompis från Lettland. Vill ju inte att han ska råka illa ut.

Och jag gillar inte ens frukt. Om det inte är typ ananas eller kiwi...

5:02 em  
Blogger Mr K said...

Sant.

10:46 fm  
Blogger Mr K said...

Sant.

10:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home